سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 16:05 - سه شنبه 27 مهر 1395

معاون وزیر راه و شهرسازی:

کشور نیاز ریلی خود را از ذوب آهن اصفهان تامین می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:اگر این کارخانه به تولید برسد کشور نیاز ریلی خود را از ذوب آهن تامین می‌کند،این خط نصب وتولید آزمایشی را انجام و مراحل قطعی تولید صنعتی درحال انجام است.

به گزارش اصفهان شرق، محسن پور سید آقایی ظهر سه شنبه مراسم عقد قرار داد خرید ریل ملی ذوب آهن ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسین و یاران با وفایش با اشاره به اینکه خدمت به کشور شیعی و ابادانی این کشورها مصداق تحقق اهداف امام حسین و یارانش است، اظهار داشت: از این رو ما تمام توان خود را برای توسعه و آبادانی کشور به کار گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه کشور، توجه ویزه به توسعه راه آهن شده است، ادامه داد: دو بند از سیاست های کلی اقتصادی کشور مربوط به توسعه راه آهن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس جمهور نیز توسعه راه آهن را از برنامه های اصلی خود عنوان کرده است، افزود: امیدواریم یکی از یادگاری های این دولت توسعه مناسب راه آهن باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه توسعه راه اهن لازمه توسعه صنعت است، ابراز داشت: با توجه داشته باشیم که در همه کشورهای توسعه یافته چنین روالی وجود دارد.

پور سید آقایی در ادامه با اشاره به ینکه برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا، صنعت فولاد در کشور ایران با توسعه راه آهن منطبق نبوده است، افزود: بیش از ۲۰ سال است که تولید ریل ملی توسط صنایع فولادی کشور مطرح شده است ولی اقدامی جدی در این راستا صورت نگرفته بود تا اینکه ذوب آهن اصفهان از دو سال پیش تاکنون با جدیت ورود پیدا کرد و امروز شاهد تولید ریل ملی هستیم.

وی با بیان اینکه اگر این کارخانه به تولید برسد کشور نیاز ریلی خود را از ذوب آهن تامین می‌کند، این خط نصب و تولید آزمایشی را انجام داده است و مراحل قطعی تولید صنعتی نیز در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای نخستین بار قرارداد خرید ۴۰ هزار تن u۳۳ را با ذوب آهن به امضا رساندیم، گفت: قرار بود این قرارداد با یکی از صنایع فولادی خارج از کشور منعقد شود که با اعلام آمادگی ذوب آهن این قرارداد با این شرکت منعقد شد.

وی مدت تحویل این میزان ریل را چهار ماه اعلام کرد و افزود: چنانچه ذوب آهن این میزان ریل را تحویل دهد آماده امضا قرار داد صد هزار تنی UIC۶۰ با این شرکت خواهیم بود.

پورسید آقایی اضافه کرد: در حال حاضر هزینه تولید ۴۰ هزار تنی U۳۳ پرداخت شده است اما برای تولید صد هزار تنی UIC۶۰ نیازمند تعامل و همکاری بانک‌های استان اصفهان و همچنین صندوق توسعه ملی هستیم.

وی در پایان ارزش قرارداد خرید ریل ملی از ذوب آهن اصفهان را ۲۵ میلیون یورو عنوان کرد.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.