سرویس: غیر تولیدی 13:00 - سه شنبه 27 مهر 1395

رئیس بسیج دانش‌آموزی اصفهان

دانش‌آموزان اصفهانی به عنوان “سفیران راهیان نور” در مدارس فعالیت می‌کنند

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان اصفهانی به عنوان “سفیران راهیان نور” و در قالب خادم ‌الشهدا در مدارس استان اصفهان به فعالیت می‌پردازند.

به گزارش اصفهان شرق، محمد ادیب با اشاره به تربیت راوی نوجوان اظهار داشت: هفته آینده 44 دانش‌آموز اصفهانی به عنوان خادم الشهدا به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند و پس از آموزش 5 روزه و بازگشت به استان اصفهان، به عنوان «سفیران راهیان نور» در مدارس به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: همچنین با همکاری فرهنگسرای پایداری اصفهان، برای80 نفر از دانش‌آموزان، دوره روایتگری دفاع مقدس برگزار شده است، البته تمامی این دانش‌آموزان در حال حاضر فعال نیستند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با اشاره به اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر از پایه دهم تا چهارم پیش‌دانشگاهی به اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی بیان کرد: امسال 40 هزار دانش‌آموز از سراسر استان اصفهان به اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی غرب و جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اعزام 39 هزار دانش‌آموز به این اردوها در سال گذشته افزود: زائران دانش‌آموز از 10 مهر لغایت ابتدای آبان به مناطق عملیاتی و زیارتی غرب کشور و پس از آن به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

ادیب با اشاره به اعزام دانش‌آموزان در قالب بیش از 900 کاروان زیارتی 44 نفره تصریح کرد: دانش‌آموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور غرب کشور از یادمان شهدای سنندج، موزه دفاع مقدس همدان، باشگاه افسران سنندج و یادمان عملیات والفجر 4 بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه به همراه هر کاروان، یک نفر فرهنگی و یک راوی اعزام می‌شود، گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده دانش‌آموزان به ترتیب بازدید از رزمایش داخل اردوگاه، موزه همدان، باشگاه افسران سنندج، یادمان عملیات والفجر 4 و دریاچه زریبار مریوان مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان اضافه کرد: همراهی خادمان شهدا در طول مسیر و در یادمان‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مسیر و در داخل اتوبوس، پخش فیلم سینمایی دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه‌های ویژه یادمان‌ها با حضور راویان دوران دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدا در اردوگاه‌ها از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای زائران دانش‌آموز است.

وی گفت: اعزام‌ دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه است و تفاوتی در اعزام مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد، همچنین هزینه سفر برای هر یک از دانش‌آموزان 50 هزار تومان است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.