سرویس: جهادومقاومت 10:56 - سه شنبه 27 مهر 1395

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین:

با موضوع دفاع مقدس نباید تشریفاتی و صِرف احساساتی برخورد شود/حفظ دین فقط با فرمول شهادت ممکن است

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به ضرورت انجام پژوهش میدانی دقیق و تحقیقات وسیع در حوزه دفاع مقدس و ادبیات مربوط به آن تاکید کرد و با ابراز گلایه گفت: با موضوع دفاع مقدس نباید تشریفاتی و صِرف احساساتی برخورد شود.

به گزارش اصفهان شرق،  فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد تدفین پنج اختر بی‌نشان در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: به موضوع جنگ و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها صرفا به عنوان یک موضوع فرعی و تشریفاتی نگاه می شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدمحمد باقرزاده بابیان اینکه پس از مشکلات و گفتگو های بسیار وزارت علوم دو واحد درسی دفاع مقدس را در برنامه درسی دانشگاها قرار داد،  گفت: باید در دانشگاه‌ها یک پژوهش میدانی دقیق و تحقیقات وسیعی در حوزه دفاع مقدس و ادبیات مربوط به آن انجام گیرد.

وی با اشاره به انتقال سینه‌به‌سینه و مکتوبات حوادث عاشورا تا به این زمان، تصریح کرد: اگر این انتقال انجام نمی‌گرفت حادثه عاشورا به فراموشی سپرده شده بود، لذا لازم هست تا در حوزه دفاع مقدس برای انتقال آن به نسل‌های آینده اهتمام بیشتری در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با ابراز گلایه گفت: با موضوع دفاع مقدس نباید تشریفاتی و صرف احساساتی برخورد شود، باید در حوزه تحقیق میدانی، هنر، مجموع مباحث فرهنگ دفاع مقدس ورود جدی داشت.

سردار باقرزاده  بابیان اینکه یکی از معضلات اجتماعی کشور ما مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: اِدباری نسبت به ارزش‌های الهی و فرهنگ دفاع مقدس بعضاً در برخی از لایه‌های اجتماعی  وجود دارد یا برخی فرهنگ را فراموش کرده‌اند، باید ببینیم این‌ها نتیجه چیست و با آن برخورد کرد.

* شهدا قبل از اینکه مقدس باشند، متدین بودند

وی رویکردها در حوزه دفاع مقدس را صرفاً تبلیغی به‌جای تحقیقی عنوان و تصریح کرد: تبلیغ محوری، پرداخت صرف به تقدس شهدا و بار را از دوش خود برداشتن کافی نیست، بلکه نیازمند تبیین و تشریح وجه تدینی شهدا هستیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بابیان اینکه شهدا قبل از اینکه مقدس باشند، متدین بودند، اظهار کرد: شهدا زندگی‌شان دین‌محور و به دنبال حاکم کردن دین خدا بودند، خانواده شهدا برای دین سرمایه‌گذاری کردند و ضرر هم نکردند.

سردار باقرزاده با اشاره به خاطره‌ای از دیدار دانشجویان با حضرت امام (ره) در فرانسه گفت: آن‌ها به امام (ره) گفتند دولت فرانسه یک دولت حربی است و ما می‌توانیم با دست‌کاری در تلفن‌های همگانی بدون انداختن سکه به مکالمه بپردازیم وضعیت فقهی این مسئله چگونه است، امام (ره) در پاسخ به آن‌ها فرمودند: صرف‌نظر از جهات فقهی این مسئله، این کار به شما جرأت مال مردم خواری می‌دهد پس این کار را انجام ندهید.

* چرا عده‌ای جاده‌صاف‌کن امپریالیزم شده‌اند/ به آمریکا اعتماد نکنید

وی بابیان اینکه امام عوام‌فریبی نمی‌کند و یکی از شاخصه‌های رهبران الهی صادق بودن آن‌ها با مردم است، تصریح کرد: امام و رهبری می‌فرمایند به آمریکا اعتماد نکنید، دشمن قابل‌اعتماد نیست، این غیرقابل‌اعتماد بودن آن‌ها را بیش از نیم‌قرن است که تجربه کرده‌ایم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اظهار بر این موضوع که چرا عده‌ای برای آمریکا غش و سینه‌چاک می‌کنند، اظهار کرد: درب را می‌بندیم پنجره را برای آن‌ها باز می‌کنند یا بالعکس، چرا جاده‌صاف‌کن راه برای امپریالیزم شده‌اید، این راه را ببندید.

سردار باقرزاده بابیان اینکه انحراف در ابتدا میلی‌متری و بعداً کیلومتری می‌شود، گفت: چقدر باید بابت این انحرافات خون داده شود تا شرایط به حالت اولیه بازگردد، ‌این مسائل برای نظام هزینه‌بردار است.

وی با اظهار بر اینکه جامعه‌ای را که شما به سمت فساد برده‌اید دومرتبه بخواهیم به راه صلاح برگردانیم باید پای آن هزینه بدهیم، تصریح کرد: مگر ملت ما چند بار می‌تواند خون بدهد، یک‌مرتبه ملت خون می‌دهد تا بتواند سال‌های سال در صلاح و سداد زندگی کند،‌ این رفتار شما پایمال کردن خون شهدا است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بابیان اینکه پرداختن صرف به قله که جایگاه شهدا است همه مسئله را حل نمی‌کند، گفت: ما باید به دامنه و مسیر هم توجه بکنیم، اصلاً باید ببینیم چه عواملی به وجود آمد که شهدا به این قله‌ها دست رسیدند،‌ دانشگاه‌ها باید به این موضوع بپردازند.

سردار باقرزاده  با اشاره به جمله‌ای از شهید علم الهدی که گفته بود «ما عاقلانه فکر می‌کنیم و بعد عاشقانه عمل می‌کنیم»، اظهار کرد: ارزش‌ها در مکتب دفاعی امام خمینی (ره) خود را نشان داد، در تمام مکاتب عوامل پیروزی در جنگ را تجهیزات و نفرات در نظر می‌گیرند ولی در مکتب دفاعی اسلام و امام خمینی (ره) جدای از این دو اصل روحیه ایمانی در اولویت بالاتری قرار دارد.

* روحیه ایستادگی و مقاومت ملت؛ رمز نفوذناپذیری کشور

وی روحیه ایستادگی ملت در انقلاب، دفاع مقدس و پس‌ازآن را رمز نفوذناپذیری کشور در برابر استکبار و اذناب آن عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال گرفتن مقاومت ما ااست تا ما را به خواری و ذلت بکشانند.

* لازمه زیارت نمادسازی است

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بابیان اینکه شهدا خدا را نشانه گرفتند به همین دلیل ارزشمند شدند، گفت: حفظ دین با فرمول شهدا ممکن است، خط شهادت با زیارت تقویت می‌شود و لازمه زیارت نمادسازی است.

سردار باقرزاده  یکی از دلایل مخالفت دشمنان خدا با حرم اهل‌بیت را این‌گونه عنوان کرد: آن‌ها می‌دانند مردم از طریق ارتباط بصری با این حرم‌ها ارتباط دلی برقرار می‌کنند و بر همین اساس است که آن‌ها این مکان‌ها را در تقابل با افکار پلیدشان می‌دانند.

وی جهاد را عصاره ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: امروز مقابر شهدا در دانشگاه‌ها سند افتخاری برای جامعه دانشگاهی ما است و در حال حاضر نزدیک به 130 دانشگاه در نوبت هستند تا شهید در مکان‌هایشان تدفین شود.

* مدافعان حرم السابقون سابقونند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح رزمندگان مدافع حرم را مصداق بارز «والسابقون السابقون» توصیف کرد و گفت: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که که در عمل به خوبی‌ها از همه سبقت‌گرفته‌اند.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.