سرویس: اخبار شهرستان 00:28 - سه شنبه 27 مهر 1395

به دنبال تجمع مردم شهر کوهپایه؛

پاسخ های متفاوت مسئولان از یک ماجرا/ پتانسیل بالای مرکز سلامت جامعه کوهپایه برای تبدیل به اورژانس پیش بیمارستانی

نماینده مردم اصفهان در مجلس از پیگیری در خصوص تبدیل شدن مراکز سلامت جامعه شرق اصفهان به اورژانس پیش بیمارستانی به منظور انجام اقدامات اولیه بر مصدومین حوادث خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، تحسن و تجمع اعتراضی مردم شهر کوهپایه در بیمارستان شهید خجسته بخت کوهپایه بعد از درگذشت جوان ناکام غلامرضا الماسی در این بیمارستان، خبری پر حاشیه بود که طی روزهای گذشته شبکه های مجازی این منطقه را درگیر کرد و منجر به حضور و پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی در بخش کوهپایه و آگاهی از اصل و فرع ماجرا شد.

مسئولان محلی در همان شب تجمع، ضمن شنیدن صحبت ها و مشکلات بخش بهداشت، قول پیگیری خواسته های به حق مردم ولایتمدار و شهید پرور شهر کوهپایه را دادند تا بتوان قدم موثر در زمینه کاستی ها بردارند.

صحبت های ضد و نقیض مردم و شبکه های مجازی ما را برآن داشت تا طی گزارشی به مشکل پیش آمده در مرکز سلامت جامعه این شهر پرداخته و نتیجه را اعلام کنیم.

در این خصوص طی تماس تلفنی با شهردار شهر کوهپایه دغدغه های این مسئول رنگ دوباره گرفت. شهردار دو سال است که دغدغه بازگشایی زایشگاه این شهر را دارد و پیرامون بسته بودن این مرکز، بارها درخواست همکاری از مراکز بهداشت و درمان استان اصفهان را اعلام کرده است.

*جوهر زایمان در آمبولانس خشک نشده، خبر فوت مصدوم جاده علون آباد قوت گرفت

هنوز جوهر خبر زایمان در آمبولانس اورژانس خشک نشده، مرگ جوان کوهپایه ای تیتر یک کانال های شهر شد و گسترش این قبیل موضوعات، برازنده شبکه بهداشت و درمان و شایسته شهر تاریخی شرق اصفهان نیست.

شهردار شهر کوهپایه با ابراز تاسف از حادثه مرگ جوان کوهپایه در جاده علون آباد بخش کوهپایه و نبود اورژانس 115 در حیطه خدمت، گفت: مشکلات بخش و شهر کوهپایه به زایشگاه و مرگ جوان کوهپایه ای خلاصه نمی شود و باید مسئولان نگاهشان را به رفع مشکلات موجود دقیق تر کنند.

مجلسی با بیان اینکه اورژانس کوهپایه در شب حادثه، طی ماموریتی اصفهان بود، اظهار کرد: با توجه به سابقه بیش از 70ساله بخش کوهپایه و قرار گرفتن بر سر راه جاده ترانزیت با تردد روزانه بالای 27 هزار، هر روز شاهد تصادفات جاده ای هستیم و در این زمینه، از مسئولان خواستار اضافه کردن کد اورژانس کوهپایه و افزایش آمبولانس را داریم چرا که در شب حادثه، در نبود آمبولانس اورژانس کوهپایه، هلال احمر اقدام به جابه جایی مصدوم کرده بود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان گاهی خودشان را به جای فامیل های متوفی قرار دهند، تصریح کرد: زمانی که مصدوم به مرکز سلامت جامعه انتقال یافت، حضور پزشک با تاخیر بوده و این باعث ناراحتی برادر مصدوم شده بود و در این رابطه باید گاهی خودمان را به جای خانواده مصدومین قرار دهیم و رفتار لحظه ای برادر متوفی را بُلد نکنیم.

photo_2016-10-17_21-26-44

*مسئولان بهداشت و درمان اصفهان، مشکلات مردم محروم منطقه را مد نظر قرار دهند

شهردار کوهپایه با توجه به اینکه وجود یک دستگاه شوک و نوار قلب در مرکز سلامت جامعه، پیشرفت و تجهیز مرکز به شمار نمی رود، افزود: مرکز بهداشت در سطح شماره یک، در مقابل آمار تصادفات و تردد هزار نفری در جاده ترانزیت بخش، کافی نیست و این مرکز باید به سطح دو ارتقا یابد و ما منتظر اقدام مسئولان استان هستیم.

شهردار کوهپایه در رابطه با کاستی های بهداشت و درمان در شهر کوهپایه از مسئولان درخواست یاری رساندن به مردم این بخش را داشت و  خاطرنشان کرد: خواست مردم در خصوص بازگشایی زایشگاه، تجهیز مرکز بهداشت و ارتقاء اورژانس به حق است و پیش آمد ها خاطره خوبی را برجا نخواهد گذاشت.

بدنبال تجمع اعتراض آمیز مردم در درمانگاه کوهپایه دکتر عابدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان شخصا موضوع فوت مصدوم حادثه خونین جاده علون آباد که منجر به فوت مامور اداره برق گردید را پیگیر شد.

دکتر عابدی در جلسه ای که راس ساعت ۸ صبح در شهرداری کوهپایه با حضور شهردار،اعضای شورای اسلامی، پرسنل اورژانس جاده ای، هلال احمر و مرکز سلامت کوهپایه، نماینده دکتر ترک زاده مسئول مرکز بهداشت شماره یک، فرمانده نیروی انتظامی و سپاه کوهپایه تشکیل شد به بررسی ابعاد حادثه پرداخت و قول مساعد داد تا نواقص و کمبودهای درمانگاه کوهپایه در اسرع وقت مرتفع شده و در اولین فرصت دستور تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی با کلیه امکانات و ‌تجهیزات با پرسنل خبره را خواهند داد.

photo_2016-10-17_21-25-43

در این رابطه نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی پیگیر مسائل رخ داده در حادثه اخیر کوهپایه هست، گفت: مرکز سلامت جامعه کوهپایه طی این حادثه قصوری نداشت و مشکل اساسی عدم ارتباط هماهنگ بین هلال احمر، اورژانس 115 و مرکز سلامت جامعه است که باید با پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتباط لازم در همه زمان ها برقرار شود.

*هر نوع حرکتی که آسیب به منابع دولتی برساند خطا است

حیدرعلی عابدی در پاسخ به این سوال که برخی از قصور پزشک مرکز گله دارند، اظهار کرد: دیر آمدن پزشک بالای سر بیمار، دلیل بر عدم اطلاع رسانی به موقع توسط آمبولانس هلال احمر به مرکز سلامت جامعه بوده وگرنه اگر پزشک چند دقیقه قبل از حضور مصدوم از حادثه مطلع بود، به سرعت بالای سر مصدوم حاضر می شد، ولیکن پرستار حاضر در مرکز، قبل از حضور پزشک، اقدامات لازم را برای مصدوم انجام داده بود.

وی در خصوص تجمع مردم در مرکز جامعه سلامت کوهپایه افزود: هر نوع حرکتی که آسیب به منابع دولتی برساند خطا است و باید قدردان کارکنان تیم سلامت باشیم چراکه اگر اتفاقی رخ دهد ناخواسته بوده و نظارت از مرکز به عهده مسئولان مافوق است و نباید افراد تحت تاثیر احساس عمل کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه بستگان مصدوم نباید فشار روحی بر نیروهای کمک رسان وارد کنند، تصریح کرد: باید مردم به این امر واقف باشند که در زمان حادثه نباید کاری کنند که نیروهای امدادی تحت فشار روحی قرار گیرند و قبل از هماهنگی با مراکز سلامت، با فشار مردم، مجبور به انتقال بیمار بدون هماهنگی به مراکز درمانی شوند، برای مثال ممکن است با بررسی دقیق علائم حیاتی مصدوم توسط نیروی خبره، نیاز به انتقال فرد به درمانگاه نباشد.

وی بیان کرد: طی درخواستی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تقاضا کردیم تا ستاد هدایت مصدومین و اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه، نظارت مستمر بر مراکز سلامت جامعه از بُعد ارائه خدمات پیش بیمارستانی داشته باشند به نحوی که اقدامات اولیه بر مصدومین در شرق اصفهان، در مرکز خدمات پیش بیمارستانی انجام و پس از آن اعزام به بیمارستان انجام شود.

photo_2016-10-17_21-25-07

*ظرفیت بالای مراکز سلامت جامعه شرق اصفهان به اورژانس پیش بیمارستانی

عابدی افزود: وجود پرستار در آمبولانس برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی ضروری است که باید طی مکاتبه با مسئولان ذیربط انجام شود و همچین ارتباط سیستماتیک بین هلال احمر ، 115 و مرکز سلامت جامعه قطعا باید برقرار شود.

وی با بیان اینکه پیگیر تبدیل مراکز سلامت جامعه در شرق اصفهان به اورژانس های پیش بیمارستانی هستم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مراکز که در ورزنه، هرند، کوهپایه و دهستان کفران قرار دارد، پتانسیل تبدیل به اورژانس های پیش بیمارستانی را داشته و رئیس دانشگاه قول انجام این مهم را داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مسئولان درمان و دانشگاه، باید دوره های بازآموزی را به صورت مرتب برای پزشک و پرستار مراکز سلامت جامعه برگزار کرده تا آمادگی لازم برای برخورد با حوادث را داشته باشند.

******************************

به گزارش اصفهان شرق، نظرات مسئولان بیان شد و حال مردم منتظر اقدام اساسی مسئولان هستند. امید است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با دقت بیشتر، مسائل مطرح شده توسط مسئولان محلی که از نزدیک با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، نظاره کرده و برای راحتی و آسایش مردم محروم شرق اصفهان قدم بردارند.

گاهی می شود، مشکلات و کاستی های مناطق شش گانه شرق اصفهان را در ردیف اولویت ها برای درمان و مرتفع شدن، قرار داد و بررسی به آن را جزء موارد استثناء برشمرد.

قطعا دغدغه مسئولان و مردم به مرگ یک جوان کوهپایه ای در درمانگاه و یا زایمان در امبولانس خلاصه نمی شود، بلکه این موارد بخشی از مشکلات مردم ولایتمدار و محروم است.

انتهای پیام/ شجاعی

همچنین بخوانید:

3 نظر در مورد “پاسخ های متفاوت مسئولان از یک ماجرا/ پتانسیل بالای مرکز سلامت جامعه کوهپایه برای تبدیل به اورژانس پیش بیمارستانی”

  1. گمنام گفت:

    باسلام
    میخاستم قسمتی ک نوشتین پزشک کوتاهی نکرده را تصحیح کنین.این پزشکی ک اون روز شیفت بودن ب دلیل اینک شش روز هفته را درمرکز سلامت کوهپایه حضور دارن اونقدر خسته میشن ک همیشه درحال استراحت هستن و همیشه دیر ب بیمارا رسیدگی میکنن.و اینا پرسنل مرکز سلامت هم شهادت میدن.این چیزی ک شما نوشتین فقط هلال احمر را مقصر جلوه میده درصورتی ک اون پزشک هم مقصره.
    اسیب رسوندن ب مکان های دولتی خطاس ولی ب خطر افتادن جون. یه ادم و عدم توجه ب مسئله و تبرعه کردن مقصر اصلی خطا نیس.
    ماه پشت ابر نمیمونه!!!!!!!!!!!

  2. کریمی گفت:

    واقعا باید یه جوون اینجوری بمیره که مسئولین به کاری بکنن ….

  3. خانی گفت:

    خوب هلال احمر سریع میرسوندش ب اصفهان میدونست ک کوهپایه امکاناتش صفره فقط …. .عجب وجدانی دارن بخدا خداجوابشونا بده فقط الکی بلوار میسازه بیچاره..

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.