سرویس: سیاسی 09:25 - سه شنبه 27 مهر 1395

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش

آغازششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش در اصفهان

ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با حضور جنگنده‌ها و هواپیماهای نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

به گزارش اصفهان شرق،  ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

امیر خلبان برخور جانشین نیروی هوایی ارتش با حضور در پایگاه شهید بابایی نیروی هوایی ارتش در اصفهان با اعلام رمز «یا حسین بن علی» فرمان آغاز این رزمایش را صادر کرد.

در این رزمایش سه روزه انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها حضور دارند و بخشی از توان نیروی هوایی ارتش در صیانت و دفاع از حریم هوایی میهن اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در حاشیه این رزمایش اهداف و ویژگی های ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی را تشریح کرد.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده با اشاره به اهداف این رزمایش گفت: ارتقای توان رزمی خلبانان و کارکنان فنی نهاجا، تمرین روشها و تاکتیک های نوین جنگی، آموزش رزمی کارکنان جوان در شرایط شبیه سازی شده رزم واقعی از جمله اهداف ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی ارتقای توان آمادی و پشتیبانی، ارزیابی کیفیت آموزش ها و آموخته های ارائه شده در مراکز آموزشی و تمرین سامانه کنترل و فرماندهی بصورت متمرکز و غیر متمرکز با بهره گیری از سامانه های پیشرفته و امن ارتباطی را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش بیان کرد.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده درباره ویژگی های این رزمایش افزود: انهدام صد در صدی اهداف، بارریزی شبانه در محیط جنگی پر تهدید برای اولین بار، انجام بمباران شبانه و تمرین کنترل و فرماندهی متمرکز و غیر متمرکز با حجم گسترده ای از پرواز هواپیماها از جمله ویژگی های این رزمایش است.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه در این رزمایش انواع هواپیماهای جنگنده بمب افکن، ترابری، شناسایی- رهگیر و سوخت رسان به همراه انواع پرنده های بدون سرنشین شرکت دارند، گفت: این رزمایش تک نیرویی و براساس تمرین صحنه واقعی نبرد، تداوم اهداف جنگ های نوین و عملیات روانی در بستر پدافند غیر عامل با بهره گیری از تاکتیک های عملیاتی مبتنی بر طرح ریزی و هدایت غیر متمرکز انجام می پذیرد.

نصیرزاده با اعلام این مطلب که محور اصلی ششمین رزمایش فداییان حریم ولایت درگیری هوا به هوا و انهدام اهداف پرنده و زمینی است، افزود: پیام این رزمایش تامین مطمئن و مستمر و کسب آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید و صلح و دوستی و تامین امنیت منطقه بدون نیاز به نیروهای فرا منطقه ای است.

وی در پایان گفت: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) آماده تامین امنیت پهنه هوایی کشور است.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.