سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:45 - دوشنبه 26 مهر 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد

لزوم تلاش گسترده برای معرفی نهضت عاشورا به نسل جوان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه عاشورای امام حسین(ع) متناسب با ادبیات روز و جامعه فعلی به نسل جوان معرفی شود به تلاش گسترده‌ای نیاز است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک در خصوص رسالت جامعه اسلامی در برا‌بر حادثه عاشورا اظهار کرد: رسالت ما در قرن بیست‌ویکم در مقابل حادثه‌ای مثل کربلا شامل چند نکته مهم است.

وی افزود: مطلب اول رشد و بصیرت افزایی نسبت به حوادث تاریخ به ویژه شناخت عمیق فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) است که باید در قالب آموزه‌های دینی و بیان متخصصین فن، جهت معرفی عاشورای امام حسین(ع) استفاده کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اینکه عاشورای امام حسین(ع) متناسب با ادبیات روز و جامعه فعلی به نسل جوان معرفی شود، نیاز به تلاش گسترده‌ای است چرا که این نسل در مقابل هجمه سنگین ماهواره‌ها و سایت‌ها جهت تخریب عاشورا قرار گرفته‌اند.

سالک بیان داشت: مطلب دوم استفاده بهینه در راستای راهبردهای سند فرهنگی انقلاب اسلامی از عبرت‌ها و درس‌های عاشورا به ویژه بررسی زندگی خواص جامعه در صدر اسلام و عاشورای امام حسین(ع) با خواص موجود حاضر در انقلاب اسلامی و جهان است.

وی رسالت سوم را تبعیت با بصیرت و آگاهانه از محور حاکمیت دینی یعنی در شرایط کنونی و هم‌چنین به کارگیری تدابیر و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای مسأله‌ عاشورا دانست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این اطاعت از ولی فقیه از ‌بین برود، جامعه گرفتار سلایق مختلف خواهد شد و سلایق مختلف موجب نگرانی و دغدغه‌های فرهنگی در جامعه می‌شوند پس برای وحدت و حرکت با اهداف بلند انقلاب اسلامی باید از محور دینی و ستون خیمه اسلام که ولایت است، تبعیت کرد.

سالک رسالت چهارم را در خصوص حادثه کربلا دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی جریان ضد انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور دانست و تأکید کرد: باید نقشه‌ها، توطئه‌های دشمن و طرح موضوعاتی که بر ضد عاشورای امام حسین(ع) و اسلام ناب است را دقیق بشناسیم و نسبت به اهداف شوم شیطان بزرگ افشاگری کنیم.

وی اضافه کرد: ما و نسل جدید باید انقلاب اسلامی ایران را که در راستای نهضت عاشورای امام حسین(ع) قرار دارد به ‌عنوان یک امانت بسیار مهم و اساسی حفظ کنیم و این امانت را سالم به دست نسل‌های آینده بسپاریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رسالت آخر در خصوص واقعه کربلا آشنا شدن با محتوای ارزشی انقلاب اسلامی و نهضت عاشوراست که به معنای انس عمیق با قرآن و توجه به فرمایشات نورانی اهل ذکر و اهل بیت(ع) در جهت تقویت شخصیت توحیدی کودکان، جوانان و مردم است.

انتهای پیام/فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.