سرویس: سیاسی 22:52 - یکشنبه 25 مهر 1395

صفارهرندی:

وزیر اقتصاد به‌ اشتباه زیر بار امضا کردن FATF رفت/ رئیس‌جمهور باید درمورد استعفای جنتی پاسخگو باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزیر اقتصاد به‌ اشتباه زیر بار امضا کردن FATF رفت چرا که کشورمان در زمینه‌های مبارزه با پول‌شویی و تروریسم قوانین محکمی را مصوب کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، محمد حسین صفارهرندی عصر امروز در نشست «خرمشهرها در پیش است» ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: یاران امام حسین(ع) به معنای واقعی کلمه خود را فدای امام زمان خود کردند و فراتر از تکلیف ایثارگری کردند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به شروع برخی از جریانات انحرافی در صدر اسلام خاطرنشان کرد: متأسفانه در گذر زمان شاهد چرخش 180 درجه‌ای برخی از خواص جامعه هستیم تا جایی که همان افرادی که آب وضوی پیامبر اکرم(ص) را به‌ عنوان تبرک می‌دانستند در گذر زمان به بدگمانی به خدا دچار شدند.

وی بی‌بصیرتی برخی از خواص جامعه در عصر حاضر را مسبوق به سابقه دانست و تأکید کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) هم زیبر را سیف الاسلام لقب می‌دادند اما تاریخ فراموش نخواهد کرد که با بزرگ شدن عبدالله بن زبیر ریشه‌های انحراف در شخصی که او را سیف الاسلام می‌نامیدند چگونه سراسر وجود وی را فراگرفت.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلابی شدن و انقلابی ماندن را بسیار ضروری دانست و تأکید کرد: پیروان تفکر انقلابی به دنبال ترویج فرهنگ مقاومت در منطقه هستند و میوه شیرین چنین استقامتی آرامش و امنیت در کشورمان است.

وی در ادامه و در پاسخ به این سؤال که آیا انتخابات آمریکا روی انتخابات ریاست جمهوری ایران تأثیری خواهد داشت یا خیر متذکر شد: به‌ طور یقین سگ زرد برادر شغال است و یقینا برای ایران چنین موضوعی کم‌ترین اهمیت را نداشته و نخواهد داشت.

صفارهرندی با توجه به شایعات مربوط به استعفای برخی از وزرای دولت تدبیر و امید تصریح کرد: کابینه دولت یازدهم به‌ گونه‌ای بسته شد که از همان ابتدا بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که چنین معجونی دوای گره‌گشایی نخواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اخیرا هم‌ صحبت‌هایی مبنی بر استعفا یا کنار گذاشتن آقای جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد به گوش می‌رسد که به‌ طور یقین چنین موضوعی هیچ ربطی به مسائلی نظیر برگزار شدن یا نشدن کنسرت در فلان منطقه ندارد و خود رئیس‌جمهور باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی و بهره‌مندی از توان ایرانی در عرصه‌های مختلف متذکر شد: تا زمانی که برخی از وزیران ما چشم امیدشان به آن‌سوی مرزهاست گره‌های اقتصادی کشورمان باز نخواهد شد.

وزیر اقتصاد به‌ اشتباه زیر بار امضا کردن FATF رفت

وی در ادامه با اشاره به امضای قرارداد FATF توسط وزیر اقتصاد کشورمان متذکر شد: وزیر اقتصاد به‌ اشتباه زیر بار امضا کردن FATF  رفت چراکه کشورمان در زمینه‌های مبارزه با پول‌شویی و تروریسم قوانین محکمی را مصوب کرده است و از مدت‌ها قبل در اختیار مجامع بین‌المللی قرار داده است.

صفارهرندی با بیان اینکه ما خط اول مبارزه با تروریسم در جهان هستیم، خاطرنشان کرد: اخیر ترامپ نامزد جمهوری‌خواه آمریکا در مناظره تلویزیونی خود کلینتون و دولت اوباما را زیر سؤال برد و در خصوص مبارزه با تروریسم عنوان کرد که آمریکا در زمینه مبارزه با تروریست هیچ غلطی نکرده است و ایران و روسیه و سوریه محورهای مقاومت در منطقه به‌حساب می‌آیند.

وی بابیان اینکه اشتباه وزیر اقتصاد قابل‌برگشت است، یادآور شد: مسؤولان کشور ما تحت هیچ شرایطی نباید زیر بار چنین تعهداتی بروند و خوشبختانه مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه به جد ورود پیدا کرده تا شرایط سوءاستفاده زیاده خواهان مهیا نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به قرارهای اخیر نفتی ایران و سایر کشورهای غربی تصریح کرد: اشکالاتی به این قراردادها وارد است و قرار شده این مشکلات مرتفع شود.

کرسنت یک اتفاق شوم در تاریخ کشور است

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به قرارداد کرسنت متذکر شد: قرارداد کرسنت یک اتفاق شوم در تاریخ کشور ما به‌ حساب می‌آید و متأسفانه دولت تیمی را متصدی وزارت نفت و مسؤول بررسی این پرونده قرارداد که خود متهمان این پرونده هستند.

صفارهرندی اظهار کرد: در مرحله اول این پرونده ما محکوم شدیم و رقم حداقلی که کشورمان باید پرداخت کند معادل 18 میلیارد دلار است، البته این راهم باید بدانیم که امکان دارد عواقب خطرناک دیگری هم شامل کشورمان شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات برخی از عوامل داخلی در تطهیر چهره فتنه‌گران را در راستای تکمیل سناریوی دشمن دانست و تصریح کرد: یک‌زمانی افرادی در کشورمان غلط بزرگی را مرتکب شدند که منجر به فتنه 88 شد و حال افراد دیگری که به دنبال تطهیر چهره چنین افرادی هستند کار غلط اندر غلطی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ فارس

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “وزیر اقتصاد به‌ اشتباه زیر بار امضا کردن FATF رفت/ رئیس‌جمهور باید درمورد استعفای جنتی پاسخگو باشد”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    خدا قوت دلاور عرصه فرهنگ
    صراحت در کلام و شجاعت در بیان در گفتار این زاده شرق اصفهان موج می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.