سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 10:40 - دوشنبه 26 مهر 1395

محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید

دیدار اصلاح‌ طلبان مجلس با سردار سلیمانی

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس از برنامه این فراکسیون برای دیدار با رئیس‌جمهور و برخی از وزرا و همچنین سردار قاسم سلیمانی و دریادار شمخانی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق،  مجلس شورای اسلامی از برنامه این فراکسیون برای دیدار با رئیس جمهور و برخی از وزرا خبر داد و اظهار داشت: تقاضای دیدار با رئیس جمهور را ارائه دادیم که این دیدار با سفر ایشان به ساcمان ملل مصادف شد و اکنون منتظر پاسخ ایشان هستیم تا ملاقات انجام شود.
وی ادامه داد: ملاقات با مسئولین اجرایی هم در دستورکار فراکسیون است. البته برخی از وزرا مثل وزرای بهداشت، رفاه و ارشاد، خودشان تقاضای دیدار داشتند و برخی دیگر از وزرا هم اعضای فراکسیون متقاضی برگزار جلسه با آنها هستند که از آن وزرا هم با توجه به اهمیت موضوع دعوت می‌کنیم.
نایب رئیس فراکسیون امید همچنین افزود: ان‌شالله جلسه استماع نظرات و بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعاتی که در حیطه مسئولیت هرکدام از وزرا است، به زودی برگزار میشود البته با توجه به بررسی لایحه برنامه ششم در مجلس، فراکسیون امید اولویت خود را بررسی این لایحه گذاشت که در این زمینه نشستی با آقای نوبخت برای بحث و تبادل نظر در مورد برنامه ششم، برگزار کردیم.
تابش در ادامه سخنان خود گفت: برای بحث و تبادل نظر پیرامون مقوله امنیت ملی و ایفای وظیفه نمایندگان عزیز در جهت ارتقای امنیت ملی و صیانت از منافع ملی، تصمیم گرفتیم جلسه‌ای با سردار قاسم سلیمانی و دریادار شمخانی برگزار کنیم که رایزنی شده و وقت هرکدام از این عزیزان اقتضا کند، در هفته‌های آتی با آنها ملاقات خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تصمیم فراکسیون امید در زمینه استیضاح وزرا تصریح کرد: ما از ابتدا با استیضاح وزرا مخالف بودیم. اکنون هم با توجه به اینکه از اواخر سال بحث انتخابات داغ می‌شود و مدت زیادی از عمر واقعی دولت نمانده، موافق استیضاح وزرا نیستیم. نظر فراکسیون را هم اعلام کردیم. البته ما نمیتوانیم مانع وظیفه قانونی نمایندگان شویم. هرکدام از نمایندگان می‌توانند، براساس وظیفه خود اقدام کنند اما ما نظر فراکسیونی را اعلام کردیم.
نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: البته زمزمه‌هایی شنیده شده که برخی از وزرا تحت تاثیر القائات و فشارهای برخی از همکاران، دست به تغییر و تحول و تعویض در وزارت‌خانه میزنند. این موضوع با اصول ما مغایر است. چراکه اگر وزیری در هرحوزه ای درست عمل کرده باید اعلام کند و نباید تحت فشار کاری را انجام دهد.
تابش ادامه داد: این مسئله را به دولت منعکس کردیم که با استیضاح مخالفیم ولی با انجام امور تحت فشار هم مخالفیم و این رویه را نمی‌پسندیم. ایفای وظیفه نمایندگی برهمه واجب است اما وظیفه نمایندگی نباید اسباب معامله قرار گیرد. این اخطار را بیشتر به وزرا دادیم چراکه ان‌شالله ساحت همکارانمان مبرا است.
وی در پایان گفت: ما وقتی به دولت این موضوع را منعکس کردیم، آنها گفتند که چنین بحثی مطرح نبوده و منتفی است لذا ما از نظر تشکیلاتی موافق استیضاح نیستیم اما اگر برخی از اعضای فراکسیون براساس وظیفه شرعی استیضاحی را امضا کردند، ما نمیتوانیم مانع انجام وظیفه‌شان شویم.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.