سرویس: اجتماعی 14:10 - یکشنبه 25 مهر 1395

با شرکت ۵ هزار دانش‌آموز

اردوی فرهنگی تربیتی “فرمانده دل‌ها” در اصفهان آغاز شد

سومین دوره اردوی فرهنگی تربیتی «فرمانده دل‌ها» با شرکت ۵ هزار دانش‌آموز و با موضوع معرفی شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین(ع) از ۲۴ مهر آغاز و تا ۱۹ آبان در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مراسم افتتاحیه اردوی فرهنگی، تربیتی «فرمانده دل‌ها» صبح امروز با حضور محمد ادیب رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان و مسئولان آموزش‌وپرورش و فرهنگسرای پایداری در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

سومین دوره از اردوی فرهنگی، تربیتی «فرمانده دل‌ها» ویژه دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی است که به همت سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان و با همکاری فرهنگسرای پایداری و اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با موضوع معرفی شهید حاج حسین خرازی اجرا می‌شود.

این اردو از 24 مهر آغاز شده و تا 19 آبان ادامه دارد که در آن 5 هزار دانش‌آموز از نواحی آموزش‌وپرورش اصفهان و شهرستان‌های هم‌جوار همچون فلاورجان و خمینی‌شهر شرکت می‌کنند، همچنین این اردو در 2 هفته نخست ویژه دانش‌آموزان دختر و 2 هفته بعد از آن ویژه دانش‌آموزان پسر برگزار می‌شود.

اجرای مراسم چفیه‌ گذاری و بستن پیشانی‌بند، سلام به شهدا، شبیه‌سازی اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل، برگزاری محفل انس با شهدا در فرهنگساری پایداری، اجرای برنامه از جنگ تا گنج، قرائت عهدنامه، اهداء مدال فرمانده دل‌ها به دانش‌آموزان و گرفتن عکس یادگاری از جمله برنامه‌های متنوع و کوتاهی است که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

به گزارش تسنیم، در کتاب فارسی پایه چهارم دبستان درسی با عنوان «فرمانده دل‌ها» وجود دارد که به معرفی شخصیت شهید خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) می‌پردازد.

در این راستا یک اردوی عملی 3 ساعته با همین عنوان توسط بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با شخصیت شهید خرازی برگزار می‌شود. همچنین 12 هزار دانش‌آموز در 2 مرحله گذشته این اردو که در سال تحصیلی گذشته انجام شد، شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.