سرویس: اجتماعی 11:45 - یکشنبه 25 مهر 1395

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی

کمیته گردشگری سلامت در اصفهان شکل گرفت

– معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از تشکیل کمیته گردشگری سلامت با حضور نمایندگان نهادهای مرتبط در اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق،  محسن یار محمدیان درباره مصوبات این کمیته افزود: در اولین جلسه این کمیته مقرر شد در سال 1395 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اصفهان با همکاری این اداره کل، اولین همایش علمی گردشگری سلامت دراستان اصفهان را با حضور صاحبنظران و علاقه مندان برگزار کنند.
وی تأکید کرد: در این کمیته مصوب شد تا با تشکیل دبیرخانه این همایش، اعضا کمیته نظرات خود را برای هر چه بهتر برگزار کردن این همایش اعلام کنند.
یارمحمدیان در ادامه افزود: با توجه به تردد گستره گردشگران حوزه سلامت در اصفهان در این کمیته همچنین مصوب شد، نهادهای ذیربط همچون مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت شهرک سلامت اصفهان گزارش مبسوطی از تعداد گردشگران حوزه سلامت و همچنین آمادگی بیمارستان های منتخب اصفهان در راستای اجرای طرح گردشگری سلامت را در نشست بعدی برای تصمیم گیری درباره توسعه کمی و کیفی گردشگری سلامت در استان ارائه کنند.
نشست کمیته گردشگری سلامت استان اصفهان با حضور اعضا در دفتر معاونت گردشگری ادارۀ کل میراث فرهنگی استان برگزارشد.
گردشگری سلامت مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته و با توجه به ظرفیت های بسیاری که ایران در این حوزه دارد، شرایط لازم برای توسعه این بخش در کشور ما نیز فراهم شده است.
اگرچه شهرهای مختلف ایران نظیر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان وشماری دیگر از شهرها به دلیل دارا بودن امکانات پیشرفته و کادر تخصصی پزشکی میزبان خوبی برای ارائه خدمات درمانی به گردشگران خارجی محسوب می شوند، اما جاذبه های طبیعی و تاریخی درکنار قابلیت های علمی و تجهیزاتی در حوزه پزشکی، اصفهان را به یکی از استان های مطرح در بخش گردشگری سلامت تبدیل کرده است.
راه اندازی شهرک سلامت با همکاری بخش خصوصی در آینده نزدیک می تواند عامل مهمی در رشد شاخص های بهداشت و سلامت و در نهایت بهبود صنعت گردشگری سلامت در استان باشد.
به گفته کارشناسان، توسعه صنعت گردشگری سلامت در استان اصفهان درگرو تدوین راهبردهایی مبنی بر توسعه زیرساخت های مراکز درمانی و بیمارستان ها، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی متخصص و تبلیغات مناسب است.

انتهای پیام/ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.