سرویس: اقتصادی 10:37 - یکشنبه 25 مهر 1395

معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور:

۶۳ کیلومتر از پروژه کنارگذر شرق اصفهان ۲۴ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد‌

معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: ۶۳ کیلومتر از پروژه بزرگ کنارگذر شرق اصفهان ۲۴ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد‌.

به گزارش اصفهان شرق، سیدحسین میرشفیع در بازدید از پروژه بزرگ کنارگذر شرق اصفهان اظهار داشت: پروژه بزرگ کنارگذر شرق اصفهان از سال 90 تاکنون متوقف بوده که در یکماه گذشته فعالیت احداث آن با سرمایه‌گذار جدید دوباره آغاز شده و در برنامه‌ریزی‌های انجام شده به طور حتم 1 و 2 این پروژه به طول 63 کیلومتر از آزاد راه اصفهان – نطنز تا محور اصفهان – نایین در 24 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره ادامه مسیر که در قطعه 3 این پروژه واقع شده و از محور اصفهان – نایین شروع و به محور اصفهان – شیراز ختم می‌شود، افزود: در فراخوان اعلام شده برای احداث قطعه 3‌، سرمایه‌گذاران متعددی اعلام آمادگی کرده‌‌اند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور  بیان کرد: پس از انتخاب سرمایه ‌گذار مناسب برای 30 کیلومتر باقیمانده نیز برنامه‌ریزی و کل مسیر به طول 93 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در زمینه اعتبارات مورد نیاز این پروژه تصریح کرد: قطعه 1 و 2 این مسیر 3 هزار میلیارد ریال هزینه دربر دارد که به صورت 70 درصد بخش خصوصی و 30درصد سهم دولت پرداخت می‌شود.

کنارگذر شرق اصفهان به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور یکی از پروژه‌های بزرگ راهسازی در استان اصفهان است که قطعه 1 و 2 آن در حال انجام و قطعه 3 در شرف انتخاب سرمایه‌گذار است‌.

اجرای این پروژه آزادراهی نقش به‌سزایی در کاهش حجم بسیار بزرگی از ترافیک شهری اصفهان، کاهش آلودگی هوا، کاهش سوخت و زمان سفر دارد و شرایط مطلوب‌تری را از نظر محیط زیستی برای اصفهان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.