اصفهان شرق

فرونشست؛ خطری در کمین ساختمان‌های اصفهان/ نمایندگان استان اصفهان در مجلس مراقب حق‌وحقوق زاینده‌رود در سند ملی آب باشند

کدخبر: 115464
1395/07/25 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در نطق‌ها و تذکرات یک‌صد و پنجاه و دومین جلسه علنی این شورا به مسائل و مشکلات عمومی و شهری پرداختند.

* فرونشست؛ خطری در کمین ساختمان‌های اصفهان

رئیس گروه عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خطر فرونشست ساختمان‌ها به‌ویژه ساختمان‌های تاریخی اصفهان به دلیل خشکی زاینده‌رود گفت: این خشکی زاینده‌رود قطعاً عامل آسیب‌رسانی به شاکله ساختمان‌ها خواهد شد.

عبدالرسول جان‌نثاری بابیان اینکه آثار تمدنی اصفهان متعلق به همه کشور و نابودی آن‌ها موضوعی بسیار مهم است، تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو و مسئولان دولتی چه مقدار برای خشکی زاینده‌رود دغدغه‌مند هستند؟ آن‌ها برای ارتفاع یک ساختمان سریع وارد عمل می‌شوند ولی برای این مسئله اصلاً توجهی ندارند.

وی فرونشست را یک امر تدریجی و گاهی ناگهانی عنوان و اظهار کرد: با بستن آب زاینده‌رود احتمال این رخداد افزایش پیدا می‌کند، از استاندار اصفهان که خود پیگیری مسئله احیای زاینده‌رود هستند درخواست داریم تا گروهی متخصص و کارشناس برای رصد موضوع فرونشست تشکیل دهند.

رئیس گروه عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به‌ردیف بودجه‌ای که برای بازگشایی گلوگاه‌ها در محلات تخصیص داده‌شده بود، گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال جاری ردیف چندمیلیاردی برای آن در نظر گرفته‌شده است متأسفانه شاهد اتفاق خوبی در این زمینه نیستیم.

* نمایندگان مجلس تدبیری اتخاذ کنند تا دولت موظف به احیای زاینده‌رود شود

رئیس گروه بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه هزاران سال است زاینده‌رود در دل فلات مرکزی ایران جریان دارد و نشاط و حیات را به این منطقه بخشیده است، اظهار کرد: بی‌شک زاینده‌رود عامل اصلی شکل‌گیری اقتصاد پویا و فرهنگ درخشان ایران است.

غلامحسین صادقیان با اشاره به بی‌مهری‌هایی که در چند دهه اخیر بر رودخانه زاینده‌رود شده است، گفت: جاری نبودن زاینده‌رود به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت مردم اثر سوء خواهد داشت.

وی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس که در حال بررسی برنامه ششم توسعه کشور هستند درخواست کرد: تدبیری اتخاذ کنند تا دولت را موظف به احیای زاینده‌رود بکنند.

رئیس گروه بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حرکت سنی کشور به سمت سالمندی گفت: بر اساس برآوردها تا پایان سال 2050، بیش از 26 درصد جمعیت کشور سالمند خواهند شد، لذا لازم است مسئولان اقدامات زیرساختی در سه حوزه کالبدی، حمایتی و آموزشی را برنامه‌ریزی کنند.

* شهرداری در گزارش مفصلی در مورد اولویت‌های نهضت آسفالت توضیح دهد

عضو گروه فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای شورا ساماندهی وضعیت آسفالت معابر به‌ویژه در مناطق و محلات محروم شهر است، گفت: این مسئله در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار نیست علی‌رغم اینکه شهرداری قول نهضت آسفالت معابر در سطح مناطق ۱۵ گانه به مردم داده است.

ندا واشیانی‌پور با اشاره به دو میلیون و 200 هزار مترمربع آسفالتی که شهرداری تا پایان شهریورماه انجام داده است، تصریح کرد: همچنان از محلات و مناطق محروم مراجعات قابل‌توجهی در این زمینه‌داریم که شهرداری باید گزارش مفصلی را در این زمینه به شورای شهر ارائه کند تا بدانیم بر اساس چه اولویت‌هایی نهضت آسفالت پیش می‌رود.

* کم‌کاری در احداث مراکز تفریحی بانوان غیرقابل‌اغماض است

وی بابیان اینکه در بودجه 95 ردیف اعتباری‌ای برای احداث سه مرکز تفریحی بانوان پیش‌بینی شد، گفت: مدتی پیش یکی از این مراکز کلنگ زنی شد ولی برای دو مرکز دیگر اصلاً هیچ اقدامی در طول این مدت هفت ماهه انجام‌نشده است.

عضو گروه فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان هرگونه کم‌کاری در این زمینه را غیرقابل‌اغماض عنوان کرد.

* نمایندگان استان اصفهان در مجلس مراقب حق‌وحقوق زاینده‌رود در سند ملی آب باشند

نایب‌رئیس گروه حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه اخیراً از قول وزیر نیرو تدوین سند ملی آب مطرح‌شده است، اظهار کرد: نمایندگان استان اصفهان در مجلس مراقب حق‌وحقوق زاینده‌رود در این سند باشند.

علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به تذکرات قبلی در مورد وضعیت بد ترافیکی سه‌راه سیمین اصفهان، گفت: لازم است طرح تقاطع‌های غیرهمسطح در این مکان پرتردد اجرایی شود.

* در مورد احیای زاینده‌رود باید از مسئولان ناامید و به تضرع به درگاه الهی روی آورد

عضو گروه فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تخصیص بودجه در سال جاری برای پروژه‌های مناسب‌سازی، تأکید کرد: تخصیص اعتبار لازم در این زمینه صورت بگیرد و به مرحله اجرایی برسد.

وحید فولادگر بابیان اینکه در مورد احیای زاینده‌رود صحبت‌های فراوانی تابه‌حال انجام‌گرفته است، گفت: به نظر می‌رسد باید از مسئولان ناامید شد و تضرع به درگاه الهی روی آورد.

* اصفهان شهری برای انسان‌ها است یا برای ماشین‌ها؟

رئیس گروه امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با طرح سؤالی اظهار کرد: اصفهان شهری برای انسان‌ها یا برای ماشین‌ها است؟

فتح‌الله معین بابیان اینکه بیش از یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس و 23 هزار تاکسی در شهر تردد می‌کنند، گفت: روزانه بیش از 600 هزار خودرو در شهر اصفهان در حال تردد هستند.

وی شهر را زمانی برای زندگی مناسب عنوان کرد که شرایط برای زیستن انسان فراهم باشد و تصریح کرد: شرایط فقط نباید برای تردد وسایل نقلیه تسهیل شود.

* چرا بعد از مدت کوتاهی از آسفالت معابر دستگاه‌های خدمت رسان اقدام به حفاری می‌کنند؟

عضو گروه حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلی که از قدیم‌الایام در شهر وجود داشته است مبنی بر اینکه پس از آسفالت‌ریزی معابر پس از مدت کوتاهی دستگاه‌های خدمت رسان اقدام به حفاری در آن می‌کنند، اظهار کرد: برای این موضوع باید راهکار مشخصی پیدا شود تا پول بیت‌المال از بین نرود.

ابوالفضل قربانی بابیان اینکه به ایام انتخابات شوراها نزدیک می‌شویم، از شهرداری درخواست کرد: مراقبت لازم صورت پذیرد تا زیرمجموعه‌های شهرداری و بخش‌های مختلف آن به‌صورت خواسته یا ناخواسته از فرد و یا گروهی حمایت نکنند.

* 300 هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به‌عنوان مدعو در جلسه شورای شهر، گفت: با توجه به اینکه 470 عدد از یک هزار مرکز مهدکودک استان در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند، ظرفیت خوبی را برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف ترافیکی، آموزه‌های دینی و ارتقای فرهنگ شهروندی ایجاد کرده‌اند.

سعید صادقی بابیان اینکه 300 هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: بیش از 50 درصد این افراد در شهر اصفهان زندگی می‌کنند.

وی با اظهار بر اینکه بیش از دو هزار کودک ناشنوا و نابینا در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: 500 کودک بی‌سرپرست به‌صورت شبانه‌روزی در خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی زندگی می‌کنند.

* عضو شورای  شهر اصفهان به نشانه اعتراض نطق نکرد

به گزارش صاحب‌نیوز، نورالله صلواتی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تذکری که در تاریخ 20 شهریورماه 1395 در صحن علنی 148 اُمین جلسه شورای شهر مطرح کرده بود به نشانه اعتراض از ارائه نطق خود در زمان مقرر پرهیز کرد.

بر این اساس، در صحن علنی یک‌صد و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر اصفهان از تعدادی از کودکان تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/راه دانا