سرویس: اخبار شهرستان 15:22 - شنبه 24 مهر 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

عدم توانایی وزارت نیرو در مدیریت آب کشور/ شرق اصفهان ظرفیت تاسیس همزمان سه فرمانداری مجزا را دارد

حیدر علی عابدی با حضور در جمع مردم ورزنه گفت: وزارت نیرو توان مدیریت آب کشور را ندارد و نتوانسته است این را ثابت کند.

به گزارش اصفهان شرق، دعوت از مقامات عالی رتبه استانی و کشوری به منظور هر چه بهتر اجرا شدن برنامه ها می تواند سهم مناسبی در عملی شدن برخی وعده ها داشته باشد و لیکن این حضور نباید در مراسم ها، بازدیدهمیشگی از طرح های نیمه تمام و وعده های بدون عملیاتی شدن، خلاصه شود.

شرق اصفهان با فراز و نشیب های زیادی طی سالیان گذشته و امروز، دست و پنجه نرم کرده است و گاها نه تنها بویی از نام برخورداری اصفهان نبرده بلکه محرومیت های تازه ای در گرو خشکسالی های اخیر به این دیار قدم گذاشته است و بر این اساس می طلبد تا به درستی مطالبه مردم به گوش مسئولان کشوری و استانی برسد.

حضور نمایندگان مجلس در مناطق شرق اصفهان، از جمله نمایندگان سابق و کنونی، به شرطی می تواند برای مردم این منطقه مثمر ثمر شود که بتواند گرهی از مشکلات موجود باز کرده و شاهد پیشرفت منطقه نسبت به قبل باشیم.

حیدر علی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس، امروز در جمع مردم شهر ورزنه بعد از بازدید از طرح های نیمه تمام این شهر گفت: پیگیر مشکلات موجود در خصوص بیمارستان نیمه تمام ورزنه، مدرسه مسکن مهر و استخر شنا هستم.

*آخر مهر پرداخت وجه گندم کشاورزان

وی با اشاره به صحبت های معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: طبق قول داده شده توسط معاونت مذکور، مرکز سلامت جامعه تا سال آینده در این شهر احداث و تحویل خواهد شد.

وی در جمع کشاورزان ورزنه ای نیز با توجه به مشکلات ناشی از عدم پرداخت پول گندم کشاورزان، افزود: دولت نتوانست تعهدات خود در پرداخت وجه گندم را عملی کند و طبق پیگیری ها،  امیدواریم بتوان تا پایان مهر ماه وجه مربوطه پرداخت و بیش از این شاهد خسارت بر کشاورزان نباشیم.

حضور نماینده مردم اصفهان در مجلس در جمع مردم ورزنه در مسجد صاحب الزمان(عج) و صحبت های مرتبط با بخش آب زاینده رود، بخش دیگر سفر به شرق اصفهان بود.

*وزارت نیرو توان مدیریت آب کشور را ندارد

وی با اشاره به اینکه تونل اول و رودخانه طبیعی زاینده رود مربوط به کشاورزان است، تصریح کرد: ادعا می کنم که وزارت نیرو توان مدیریت آب کشور را ندارد و نتوانسته است این را به اثبات برساند و در این خصوص کشاورزان اصفهان بهتر از هر کسی می توانند حفاظت رودخانه طبیعی و تونل اول کهرنگ که مربوط به کشاورز است را به دست گیرد.

عابدی با توجه به بیست و چهارمین جلسه شورای عالی آب در تاریخ 17 فروردین 95 و مصوبات شورای عالی آب،اظهار کرد:  طبق مصوبه شورای عالی آب که مجری آن وزارت نیرو است، بارگزاری جدیدی بر رودخانه زاینده رود نباید ایجاد شود و در این خصوص باید جلوی هر کسی که برداشت غیر مجاز از رودخانه طبیعی دارد را گرفت.

*بهشت آباد در دست انداز مسائل سیاسی

وی خاطرنشان کرد: بهشت آباد در دست انداز مسائل سیاسی افتاده است و در این خصوص نباید بحث آب را قومتی و استانی کرد بلکه حرف ما آزاد کردن تونل اول و رودخانه طبیعی برای اصفهان است و قطعا باید حقابه مردم اصفهان جدا شود.

عابدی با اشاره به اینکه بحث قومیتی در این خصوص نداریم، گفت: طرف حساب ما با وزارت نیرو است و لااقل مصوبه ای که خودشان امضا کرده اند را اجرایی کنند.

*شرق اصفهان ظرفیت تاسیس سه فرمانداری

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای منطقه شرق اصفهان یک نماینده را پیشنهاد دادیم، افزود: پیگیر هستیم که نماینده ای مختص شش بخش شهرستان اصفهان در مجلس تصویب کنیم تا پیگیر مطالبات مردم این خطه باشد و اگر این پیشنهاد به تصویب برسد قدم بعدی برای فرمانداری در شرق اصفهان برداشته می شود.

وی افزود: شرق اصفهان ظرفیت تاسیس همزمان سه فرمانداری را دارد و پیگیر این موضوع هستیم.

*شبانه روزی کردن درمانگاه کفران خواسته مردم رودشت شرقی

دکتر عابدی در بخش دیگر حضور یک روزه در شرق اصفهان، در بزرگترین روستای شرق اصفهان حضور یافت و ضمن بازدید از طرح های این روستا، گفت: پیگیر خواسته به حق مردم رودشت شرقی مبنی بر شبانه روزی شدن درمانگاه کفران، تامین اعتبار آسفالت،  زیرسازی معابر کفران و نیز تاسیس شهرداری این روستا هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درخصوص احقاق حقابه مردم شرق اصفهان همه مسئولان استانی و کشوری هماهنگ شده ایم تا برداشت های غیرمجاز قطع شود و در خصوص آب همه نمایندگان اصفهان متحد هستند.

سفر دکتر عابدی به هرند و کوهپایه نیز از دیگر مراحل سفر این نماینده به شرق اصفهان بود.

انتهای پیام/ ش

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.