سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:10 - شنبه 24 مهر 1395

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان اصفهان

500 هزار هکتار از مراتع واقع در جرقویه سفلی و علیا، ییلاقی است

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان اصفهان گفت: عرصه های منابع طبیعی به عنوان سرمایه های ملی متعلق به تمامی نسل ها ست و برهمین اساس موظفیم با حفاظت همه جانبه از این منابع خدادادی، این امانت را به شایستگی تقدیم نسل های بعدی کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، امیر محسن ولی در جلسه ‘هم اندیشی با دهیاران، شوراهای اسلامی و نمایندگان شهرداری های بخش جرقویه سفلی’ بر اهمیت این منابع ارزشمند و بهره برداری از آنها با رعایت اصل ‘عدم آسیب’ درمسیر توسعه پایدار تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: از حدود 650 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی واقع دربخش جرقویه سفلی وعلیا، حدود 500 هزار هکتار مراتع قشلاقی است.
وی افزود: بنابراین رعایت زمان ورود وخروج دام وهمچنین رعایت تعداد دام برابر پروانه چرای صادره توسط بهره برداران الزامی است و با بهره بردارانی که این موارد را رعایت نکنند به صورت جدی و قاطع برخورد می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی اظهار کرد: هرگونه برداشت ماده معدنی واقع در عرصه های منابع طبیعی مستلزم اخذ مجوز است و برخورد قاطع با عوامل تخریب منابع طبیعی را از وظایف اصلی سازمانی به شمار می آید.
بخش جرقویه سفلی درشرق شهرستان اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “500 هزار هکتار از مراتع واقع در جرقویه سفلی و علیا، ییلاقی است”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    با تشکر از زحمات جناب آقای مهندس ولی در سطح شهرستان و همکارذان گرانقدرشان بویژه جناب آقای شجاعی و همکاران شریفشانت در منطقه وسیع جرقویه
    بخش عمده ای از بهره برداران مراتع را عشایر تشکیل می دهند که چهارماه از سال را بلاتکلیف هستند نه اجازه حضور در ییلاق را دارند و نه قشلاق. از آنجا رانده از اینجا مانده. بالاخره باید تکلیف این قشر محروم و مولد و زحمتکش مشخص شود البته با همکاری همه دستگاه های ذیربط
    مورد دیگر بهره برداران معادن هستند که مراتع و منابع طبیعی را به شدت از بین می برند ولی متاسفانه روز به روز به آنها مجور داده می شود و عشایر را بیچاره کرده اند. جلوی این هم باید گرفته شود.
    مطمئنا میزان تخریبی که لودر و بولدوزر و ماشین الات سنگین و انفجارها دارد با تخریب ناشی از تردد تعدادی دام سبک قابل مقایسه نیست و دستگاه های مربوط از جمله سازمان صنعت و معدن و تجارت باید با منابع طبیعی همکاری نمایند و مانع از بین رفتن سهم نسل های آتی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.