سرویس: اقتصادی 16:16 - شنبه 24 مهر 1395

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

مدیریت غلط و برداشت‌های غیرمجاز علت اصلی مشکلات کشاورزان شرق اصفهان

امینی گفت: مدیریت غلط حوزه آبریز زاینده‌رود و برداشت‌های غیرمجاز موجب شده که کشاورزان شرق اصفهان با مشکلات زیادی روبرو باشند، ظاهراً گوش شنوایی هم برای احقاق حقوق مردم شهرمان و کشاورزان وجود ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در یک‌صد و پنجاه و دومین صحن علنی شورای شهر اصفهان پیش از ظهر امروز اظهار کرد: احیای حوضه آبریز زاینده‌رود از مطالبات اصلی مردم اصفهان است که در محافل و مراسم‌های مختلف آن را مطالبه می‌کنند.

رضا امینی با ابراز تأسف گفت: مدیریت غلط حوزه آبریز زاینده‌رود و برداشت‌های غیرمجاز موجب شده که کشاورزان شرق اصفهان با مشکلات زیادی روبرو باشند، ظاهراً گوش شنوایی هم برای احقاق حقوق مردم شهرمان و کشاورزان وجود ندارد.

وی با اشاره به احیای دریاچه ارومیه با یک‌همت ملی، تصریح کرد: برای احیای رودخانه تاریخی و طبیعی زاینده‌رود هم باید اقدم مشابهی صورت پذیرد تا کمتر شاهد نارضایتی مردم اصفهان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در تمامی جلسات و محافل مذهبی که در دهه اول محرم برگزار شد یکی از مطالبات اصلی مردم پیگیری مسئله آب زاینده‌رود بوده است.

رضا امینی بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس مردم اصفهان از مقاوم‌ترین مردم بودند، گفت: مردم اصفهان در زمینه آب زاینده‌رود برای احقاق حقوقشان ایستادگی کامل را انجام می‌دهند، لذا مسئولان از حجب و حیای مردم اصفهان سوءاستفاده نکنند و مراقب عواقب زیان‌بار آینده این تراکم فشار بر شهروندان و کشاورزان اصفهان باشند.

وی با اشاره به فتنه 88 و حوادث عاشورا توسط فتنه گران، تأکید کرد: شور حسینی مردم برای حضور در برابر فتنه گران یکی از درس‌های قیام عاشورا است که مردم با حضورشان کید و خدعه دشمنان و فتنه گران را از بین بردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت بازشناسی قیام اباعبدالله (ع) در کلام رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از نتایج حرکت اباعبدالله (ع) «بیداری» وجدان مردم بود و تبدیل‌شدن «روحیه‌ی مسئولیت گریزی» به «روحیه‌ی مسئولیت‌پذیری و ظلم‌ستیزی» از دیگر نتایج آن بود.

رضا امینی بابیان اینکه از 26 مهرماه تا دوم آبان ماه هفته تربیت‌بدنی است، اظهار کرد: باید به موضوعات ورزش و سلامت شهروندان توجه ویژه داشته باشم، البته رویه‌های خوبی در شهر اصفهان در حال انجام است ولی مردم هم حداقل از ورزش پیاده‌روی نباید غفلت بورزند.

وی با اشاره به 24 مهرماه روز جهانی نابینایان (روز عصای سفید) گفت: مسئولان باید نسبت به نیازهای این قشر حساس باشند و نسبت به تسهیل سازی شرایط حمل‌ونقل و اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها برای آن‌ها اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.