سرویس: اجتماعی 11:45 - شنبه 24 مهر 1395

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان

بیش از هزار و 700 نهاد در استان اصفهان تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان اصفهان هستند

بیش از هزار و 700 نهاد در استان اصفهان تحت نظر اداره بهزیستی استان اصفهان هستند که هزار نهاد از آن مهدکودک و 700 مجموعه نیز مراکزی مانند توانبخشی و مراکز ترک اعتیاد هستند.

به گزارش اصفهان شرق، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یک خانواده بزرگ متولی حمایت و مراقبت را بر عهده دارد.

سعید صادقی افزود: مراقبت از بیش از 300 هزار نفر بر عهده بهزیستی استان اصفهان است که این افراد نیازمند به مراقبت‌ها و حمایت‌هایی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: بیش از هزار و 700 نهاد در استان اصفهان تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان اصفهان هستند که هزار نهاد از آن مهدکودک و 700 مجموعه نیز مراکزی مانند توانبخشی و مراکز ترک اعتیاد هستند.

وی تأکید کرد: در مهر ماه 4 مناسبت در حوزه بهزیستی داشتیم که به ترتیب روز جهانی ناشنوایان، هفته کودک، هفته تکریم و منزلت سالمندان و روز نابینایان بوده که اداره بهزیستی در این حوزه‌ها فعالیت‌هایی را انجام داده است.

صادقی در خصوص حوزه سالمندان بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 420 هزار نفر سالمند در سراسر استان اصفهان وجود دارد که حدود 9 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده زندگی سالمندان در اوقات فراغت و مراقبت از سالمندان و هم‌چنین در خصوص حضور آن‌ها در مجالس بهتر از قبل شده است اما فراموش نکنیم که هنوز اداره بهزیستی به این کمک‌ها نیاز دارد.

مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: هنوز باید فرهنگ احترام به پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ را توسعه دهیم.

وی ابراز کرد: متأسفانه گاهی اوقات مشاهده می‌شود که افرادی از روی تنگدستی و عدم مهر و عطوفت پدرها و مادران خود را رها می‌کنند و حاضر به مراقبت آن‌ها نیستند.

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بهزیستی استان اصفهان حدود هزار و 700 سالمند وجود دارد که این افراد  به طور شبانه‌روزی در این مراکز قرار دارند، هم‌چنین 250 نفر از این تعداد فاقد هویت هستند.

وی ابراز کرد: مسؤولان و مدیران ارشد استان اصفهان شرایط برای بازنشستگان و سالمندان را باید بیشتر آماده کنند تا شهر اصفهان به یک شهر دوستدار سالمند تبدیل شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان حدود 13 هزار نفر ناشنوا و کم‌شنوای شدید وجود دارد که به دلیل مشکلات مختلف مبتلا به این نوع بیماری شده‌اند.

وی تأکید کرد: معلولیت، محرومیت نیست فرصت‌های شغلی را باید در اختیار این افراد قرار دهیم چرا که آن‌ها به حمایت نیاز دارند و مسئله بیکاری آن‌ها خانواده‌هایشان را رنج می‌دهد.

صادقی ادامه داد: با تلاش‌های خوب همکاران حدود 600 نفر از نابینایان و ناشنوایان در استان اصفهان در سال قبل وام خوداشتغالی را دریافت کردند که موفقیت بزرگی بود.

وی در پایان ابراز کرد: برای اولین بار در کشور و حتی منطقه، در استان اصفهان مرکزی راه‌اندازی شد که قرآن‌هایی را با خط بریل برای نابینایان درست می‌کردند و برای نابینایان سراسر جهان ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.