سرویس: روحانیت 09:46 - شنبه 24 مهر 1395

امام‌جمعه اصفهان:

چشم جهانیان بر جنایات آل سعود بسته شده است/ القای اشتباه مفهوم “حقوق بشر” در جهان امروز

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به جنایات آل سعود گفت: آل سعود به‌عنوان یک رژیم ظالم و تروریست در حال انجام جنایات مختلف بشری در یمن و کشورهای دیگر است و متأسفانه چشم جهانیان نسبت به این مسائل بسته‌شده است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد  در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به صفات مؤمن اشاره کرد و اظهار داشت: پرهیز از بدی‌ها در خلوت، پرداخت صدقه، تحمل سختی‌ها و مشقت، پرهیز از اسراف و دروغ از صفات اصلی مؤمن بوده و در جامعه اسلامی باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به صحیفه سجادیه به‌عنوان یک کتاب گران‌بها و ارزشمند برای مسلمین تأکید کرد: امام سجاد (ع) 35 سال در مقام امامت به‌عنوان پیشوای مسلمین به رهبری پرداختند و در برابر همه سختی‌ها و مشکلات زمان خود ایستاده و با ظلم موجود در جامعه خود مبارزه کردند.

امام‌جمعه اصفهان تصریح کرد: کتاب صحیفه سجادیه ماحصل ارزشمندی از زندگی امام سجاد (ع) بوده و ازاین‌رو جا دارد علما و بزرگان دینی و دانشگاهی به این کتاب توجه کرده و در راستای انتشار و نشر آن در جامعه و دانشگاه‌ها فعالیت‌های ویژه‌ای صورت دهند.

وی با تأکید بر اهمیت ورود دانشگاه‌ها به مقولات دینی توسط فعالیت‌های ائمه اطهار، افزود: امامان به‌عنوان پیشوایان بزرگ تاریخ همواره به‌عنوان الگوی اصلی جهانیان به‌حساب می‌آیند و توجه به آثار و فعالیت آن‌ها برای بهبود بشری مؤثر است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد به خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره کل بهزیستی استان اصفهان اشاره و بیان کرد: اداره کل بهزیستی اصفهان فعالیت‌های مناسبی طی سال‌های گذشته انجام داده و خدمات مطلوبی را به معلولان و افراد تحت پوشش خود ارائه داده است.

وی تأکید کرد: یکی از اصول اصلی حکومت اسلامی توجه به نیازمندان و افرادی است که بضاعت کافی برای زندگی معمولی نداشته و ازاین‌رو نیاز است کمیته امداد خدمات بیشتری را برای رفع مشکل این افراد ارائه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان توجه به جوانان را یکی از نکات اصلی خدمت به مستضعفان عنوان کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) باید توجه بیشتری به جوانان و نیازمندان کم سن جامعه داشته باشد و زمینه اشتغال و رفع نیاز آن‌ها را فراهم کند.

وی با اشاره به جنایات آل سعود بیان کرد: آل سعود به‌عنوان یک رژیم ظالم و تروریست در حال انجام جنایات مختلف بشری در یمن و کشورهای دیگر است و متأسفانه چشم جهانیان نسبت به این مسائل بسته‌شده است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد افزود: متأسفانه حقوق بشر و مفاهیمی از این قبیل در جامعه امروز جهانی معنای برعکسی پیدا کرده و کمک جمهوری اسلامی به مظلومان کشورهای مختلف به‌عنوان فعالیت تروریستی منعکس می‌شود اما جنایات آل سعود از چشم همگان پنهان می‌ماند و همین مسئله آل سعود را در انجام جنایات جدید مصمم‌تر می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.