سرویس: غیر تولیدی 12:09 - جمعه 23 مهر 1395

سردار نقدی خبر داد:

برخی ایراد می‌گیرند که نباید با سوریه و یمن کاری داشته باشیم/ مرزهای ما توجه به انسانیت است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از وجود 4 هزار گروه جهادی در کشور خبر داد و گفت: کسانی که ایراد می‌گیرند و می‌گویند ما در ایران کاری به سوریه و یمن نداریم، باید ببینند که افرادی از اقصی نقاط کشور آمدند در یک روستای دورافتاده به مردم خدمت کنند و نگفتند از کشور ما نیستند.

به گزارش اصفهان شرق، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه عملیات آب‌رسانی مناطق محروم بخش بندپی شرقی بابل، با تسلیت به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش، اظهار کرد: محرم ماه حماسه، شجاعت، رشادت و نماد ظلم‌ستیزی است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ارزنده گروه جهادی بین‌المللی جامعه المصطفی در مازندران پیروی از آموزه‌های اهل بیت (ع) است، گذشت، فداکاری، گذشتن از حق خود برای کمک و خدمت به مردم را از دیگر ویژگی‌های این گروه جهادی دانست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نمونه کامل گذشت، ایثار و فداکاری را قیام امام حسین (ع) دانست و افزود: آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است، امام حسین (ع) خون خود را در راه خدا تقدیم کرد تا انسان‌ها را از گمراهی نجات دهد.

این مسؤول خطاب به گروه جهادی بین‌المللی جامعه المصطفی مازندران با بیان اینکه این اقدام شما اوج فداکاری و گذشت و پیروی از راه اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: امام علی (ع) در بیابان‌های داغ حجاز قنات می‌زد و نخلستان را آباد و وقف محرومان می‌کرد.

نقدی ادامه داد: در واقعه فدک بیشتر به بعد سیاسی پرداخته می‌شود این در حالی است که باغ فدک در اختیار حضرت زهرا (س) بود و تا قبل از زمان غصب محصولات آن بیش از 60 میلیارد ارزش داشت اما حضرت زهرا (س) با وجود این سرمایه بی‌شمار خود و فرزندانش چند روز گرسنه بودند و غذا را بین فقرا تقسیم می‌کردند.

وی تشکیل چنین گروه‌های جهادی را برگرفته از آموزه‌های اهل بیت (ع) دانست و اظهار کرد: این یعنی طریق عبودیت پروردگار در عرصه اجتماعی نمایان شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این اردوی جهادی دو پیام دارد، اظهار کرد: اینکه این آموزه در دنیا منتشر شده و امروزه شاهد گروه‌های خدمت‌رسان در همه دنیا هستیم اینها می‌آموزند و این فرهنگ را در جهان منتقل کنند و پیام دوم برای کسانی که ایراد می‌گیرند و می‌گویند ما در ایران هستیم کاری به سوریه و یمن نداریم، این افراد باید امروز ببینند که این افراد از اقصی نقاط کشور آمدند در این روستای دورافتاده تا به مردم خدمت کنند و نگفتند از کشور ما نیستند.

این مسؤول تصریح کرد: مرزهای ما ساخته دست انسان‌ها نیست بلکه مرزهای ما توجه به انسانیت است، در دوران دفاع مقدس دوستانی از عراق داشتیم که علیه صدام جنگیدند و به شهادت رسیدند، در عملیات مرصاد بیش از 120 شهید عراقی و جوانی از فرانسه داشتیم، این مرزهایی که استعمارگران درست کردند آن چیزی نیست که ما خدمت خود را محدود به دایره آنها کنیم، همه ما انسانیم و گروه‌های جهادی پیام‌رسان نیکی هستند.

نقدی درباره پروژه‌های جهادی در بابل اظهار کرد: این کارها با هزینه سنگین در برنامه پیمانکاری باید انجام می‌شد اما توسط این گروه جهادی با 10 درصد هزینه شاهدیم که با همت مردم به ثمر نشست.

وی به وجود 4 هزار گروه جهادی در کشور خبر داد و افزود: یادگیری درس عبودیت، بندگی و معرفت الهی بخش کوچکی در کتاب‌ها است بخش عظیمی در میدان است، آموزه پیامبر این طور نیست که کتابی داشته باشند و آن را بخش‌بندی کنند بلکه همه آیات الهی در زندگی و حرکت پیامبر و میدان عمل نازل شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: ساخت خانه عالم، مساجد و آب‌رسانی از کارهای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش فارس، مراسم افتتاحیه عملیات آب‌رسانی گروه جهادی طلاب جامع المصطفی حوزه علمیه قم به نام طرح حضرت ابوالفضل عباس (ع) به مناطق روستایی و کم برخوردار بابل صورت گرفت.

عملیات آب‌رسانی روستایی بخش بندپی شرقی بابل با همت 50 طلبه از 18 کشور اعم از افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، هندوستان، چین، کومار، استرالیا، ارمنستان و چند کشور آفریقایی در قالب اردوهای جهادی انجام گرفت.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.