سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:00 - جمعه 23 مهر 1395

چه کسانی باید واکسن «آنفلوانزا» تزریق کنند؟

واکسن آنفلوانزا معمولاً از مردادماه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و باید از اواخر تابستان و پیش از شروع سرما تزریق شود تا موثر واقع شود.

به گزارش اصفهان شرق،  دکتر سیدحسن هاشمی – وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از  فعالیت پایگاه انتقال خون وصال و دیدار با اهدا کنندگان خون ضمن اشاره به موج آنفلوآنزا که سال گذشته برخی استانهای کشور مانند کرمان را فرا گرفته بود، اظهار داشت: افراد بالای 60 سال، زنان باردار، بیماران دارای مشکل تنفسی و قلبی و  افرادی که دچار بیماریهای نقص ایمنی هستند بهتر است واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی گفت: این واکسن معمولاً از مردادماه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و باید از اواخر تابستان و پیش از شروع سرما تزریق شود تا موثر واقع شود.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه مصرف کنندگان واکسن آنفلوانزا حتماً آن را از طریق داروخانه‌های معتبر خریداری کنند ابراز امیدواری کرد تا امسال در کنترل این بیماری نیز مانند کنترل وبا موفق عمل کنیم.

به گزارش وزارت بهداشت – لازم به ذکر است که دکتر ایرج حریرچی – قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت نیز پیش از این با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پُرخطر، شایعات مربوط به تقلبی بودن واکسن‌های توزیع شده در کشور را تکذیب کرده بود.

وی گفته بود: واکسن آنفلوانزای توزیع شده در کشور، از بهترین انواع این واکسن است و مردم به ویژه گروه‌های پُرخطر مثل بیماران قلبی ریوی، بیماران نقص ایمنی، بیماران تحت شیمی درمانی، زنان باردار و افراد مبتلا به دیابت پیشرفته حتی الامکان این واکسن را تزریق کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.