سرویس: غیر تولیدی 16:10 - جمعه 23 مهر 1395

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

ترویج مکتب عاشورایی راه نجات ما از توطئه دشمنان است

حجت الاسلام رفیعی گفت: سایت ها و فضای مجازی دشمن، جوانان ما را بمباران فرهنگی می کنند تا آنها را از دین جدا سازند، ولی جامعه ما با مکتب امام حسین(ع) عجین شده است و عاشورا جامعه ما را زنده نگه داشته است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، در جمع طلاب و روحانیون اصفهان گفت: امام حسین (ع) قلب نه فقط شیعیان را بلکه قلب همه آزادگان جهان را تسخیر کرده است.

وی به توصیف« آنتوان بارا »نویسنده سوری که مسیحی هم هست در کتاب خود اشاره کرد که در باره امام می گوید، حسین متعلق به همه فضیلت جویان عالم است.

حجت الاسلام رفیعی ضمن تاکید بر ضرورت اعتماد به وعده های الهی خاطر نشان کرد: اباعبدالله در اوج سختی و محاصره  به خداوند اعتماد کرد و در لحظات اخر عمر خویش رو به خانواده خود کرد و فرمود برای آزمایش آماده باشید؛ ولی بدانیدخداوند حامی شما است و شما را از دست دشمن نجات می دهد.

وی افزود: امروز وقتی به تاریخ نگاه می کنیم می بینیم چه چیزی از جنایتکاران عاشورا باقی مانده است!؟ همه کسانی که در کربلا در مقابل امام حسین(ع) جبهه گرفتند با فلاکت نابود شدند و هیچ کدام آب خوش از گلویشان پایین نرفتو این سنت تاریخ است لذا در آینده نزدیک عاقبت داعش و آل سعود نیز این چنین خواهد بود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه یکی از سفارشات امام حسین به خانواده اش در روز عاشورا این بود که مبادا شکوه کنید، اظهار کرد: خداوند از شکوه کردن انسان نسبت به خود خوشش نمی آید و لذا امام حسین(ع) فرمودند چیزی بر زبان نیاورید که مقام تان نزد خدا پایین بیاید.

حجت الاسلام رفیعی یکی از درس های عاشورا را دوری از زندگی در ظلم دانست و عنوان کرد: ابا عبدالله در لحظات اخر عمر پر برکت شان در سفارشات خود به امام سجاد(ع) فرمودند:بپرهیزید از زندگی در ظلم بر مردم به خصوص ظلم بر کسی که جز خداوند یاوری ندارد‌.

وی با اشاره به آیه ۱۷۸ سوره آل عمران که می فرماید: «وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ» گفت: ابا عبد الله الحسین(ع) این آیه را بارها در روز عاشورا زمزمه و تلاوت کردند.

وی افزود: لذا ما اگر می بینیم امروز دشمنان اسلام در مقایسه با ما دارای شرایط زندگی خوب و در ناز نعمت هستند اینها مصداق همین آیه شریفه هستند و بدانید اینها همه موقتی است و روزی به سزای اعمال شان خواهند رسید.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه حضرت زینب(س) روز عاشورا در قتلگاه پیکر مطهر امام حسین(ع) را برداشته و می‌گوید: «اللهم تقبل هذا القربان من آل محمد (ص)»اظهار کرد: بین صحت عمل و قبولی عمل فرق است.

وی اضافه کرد: عمل اگر برای خدا باشد و دوستی و موالات اهل بیت(ع) به دنبال داشته باشد مورد قبول واقع می شود لذا سعی کنید در زندگی عمل تان مورد قبول خداوند واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: سایت ها و فضای مجازی دشمن جوانان ما را بمباران فرهنگی می کنند تا آنها را از دین جدا سازند ولی همه ساله در ایام محرم و صفر شاهد هستیم جامعه با مکتب امام حسین(ع) عجین شده است و عاشورا جامعه ما را زنده نگه داشته است

انتهای پیام/راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.