سرویس: اقتصادی 11:45 - جمعه 23 مهر 1395

،دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری

برای رشد اقتصادی وجود نیروهای متخصص ضروری است

برای رقم خوردن رشد اقتصادی در کشور استفاده از متخصصان و برنامه ریزی برای آن ها ضروری است و می تواند در اقتصاد خلاقیت ایجاد کند.

به گزارش اصفهان شرق، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همایش افق های پیشرفت آران و بیدگل در سالن اجتماعات مدرسه ابریشم چی این شهرستان با اشاره به اهمیت حوزه فناوری ICT برای سرمایه گذاری و تربیت نیروی متخصص گفت: وجود نیروی متخصص در ایران می تواند اقتصاد مبتنی بر خلاقیت را در کشور رقم بزند.
سعید سرکار  با اشاره به این که داشتن صنعت و کارخانه فرش تفاوت زیادی دارد افزود: زمانی می توانیم بگوییم صنعت فرش داریم که ماشین آلات و دستگاه های لازم را خود تولید کنیم و بتوانیم آن ها را ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا صنعتی شویم چرا که کارخانه فرش ایستا و مرده است و بیشتر سود کارخانه های فرش به اذعان کارشناسان به جیب کشورهای سازنده دستگاه های تولیدی از جمله بلژیک می رود.
سرکار با اشاره به این که باید برنامه ریزی کرده و زمینه ایجاد صنعت فرش را ایجاد کنیم خاطر نشان کرد: شهرستان آران و بیدگل با قابلیت ها و ظرفیت های زیادی که دارد می تواند به جایگاه صنعتی شدن برسد.
کارشناس حوزه فرش نیز در ادامه این همایش با اشاره به تولید سالانه 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: بیش از 75 درصد از فرش تولیدی کشور در استان اصفهان تولید شده و 50 درصد این میزان در آران و بیدگل تولید می شود.
منصور دیاری با بیان این که حدود 600 واحد تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل فعال است بیان کرد: صادرات فرش ماشینی این شهرستان در یک سال گذشته بیش از 100 میلیون دلار بوده است که این رقم حاکی از جایگاه ویژه این صنعت در این شهرستان دارد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون به روزترین دستگاه های تولید فرش ماشینی دنیا در آران و بیدگل فعال است و همین امر موجب شده که بیش از12 هزار نفر به صورت مستقیم در واحد های صنعتی فرش ماشینی فعالیت کنند.
اولین همایش افق های نوین پیشرفت شهرستان آران و بیدگل با محورهای مزیت های رقابتی و توانمندسازی و ارتقای جایگاه شهرستان در سطح ملی و کشور با همکاری دفتر ارتباط مردمی نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دبیرستان ابریشم چی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.