اصفهان شرق

وزارت نیرو انگیزه اجرای مصوبات احیای زاینده رود را ندارد/کشاورزان از حق خود نمی گذرند

کدخبر: 115236
1395/07/23 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق، اسفندیار امینی اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت توان اجرای مصوبات احیای حوضه زاینده رود را ندارد بنابراین قرار شده از ظرفیت مردم و بهره‌برداران بخش کشاورزی برای اجرای مصوبات استفاده شود.

وی انعقاد تفاهم نامه میان دو استاندار چهارمحال بختیاری و اصفهان را برای اجرای مصوبات ۹ ماده‌ای آب بسیار پسندیده خواند و افزود: زمانی که شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو انگیزه و توان اجرایی ندارند باید کار به دست خود مردم حل و فصل شود.

هیچ مسئولی مصاحبه نکند که آب نیست

رئیس انجمن صنفی کشاورزان استان اصفهان با بیان اینکه از مسئولان می‌خواهیم در مصاحبه های خود عنوان نکنند، که آب نیست، گفت: ما تلاش کردیم تا اقدامات شرکت آب منطقه‌ای منجر به مشکل نشود تا کشاورزان در یک جو آرام و قانونی پیگیر حقابه خود باشند.

وی بیان داشت: کم یا زیاد بودن ذخایر منابع آبی در پشت سد، یا میزان بارندگی‌ها، تنها روی کم و زیاد شدن، مقدار حقابه تاثیر دارد اما در نهایت باید حقابه به کشاورزان تخصیص یابد.

امینی با بیان اینکه کشاورزان از حق خود نمی گذرند و مثل هر سال حقابه کشاورزان برای کشت پاییزه در آبان‌ماه تخصیص می‌یابد، ادامه داد: منتظر برگزاری شورای هماهنگی زاینده رود هستیم تا فقط میزان سهم آب برای کشت پاییزه مشخص شود.

وی گفت: رودخانه و تونل اول کوهرنگ سهم کشاورزان و محیط زیست است و هیچ بخش دیگری از جمله شرب و صنعت حق برداشت ندارد هرچند این اتفاق طی سال های گذشته افتاد که تخلف بود.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: سهم کشاورزان به نسبت میزان بارندگی‌های پاییز مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که طبق پیش بینی‌های هواشناسی تا اواخر آذرماه بارش چندانی نخواهیم داشت و از سوی دیگر ذخایر منابع آبی در پشت سد کمتر از ۴۰۰ میلیون متر مکعب است، آیا فکر می‌کنید آبی برای کشت پاییزه تخصیص یابد، گفت: هیچ وقت پیش‌بینی‌های هواشناسی درست نبوده و سهم ما طبق مصوبات مشخص است و باید این حق پرداخت شود.

انتهای پیام/مهر