سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:49 - پنجشنبه 22 مهر 1395

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

«قافله‌های عزاداری» نمایش انسجام ملی در برابر دشمنان خارجی و داخلی است/دشمنان به دنبال تحریف عاشورا هستند

حجت‌الاسلام سالک کاشانی حرکت «قافله‌های عزاداری» را دارای پیام‌های متعدد عنوان و تصریح کرد: حرکت قافله‌های عزاداری انگیزه و روحیه مردم را بالا برده و انسجام را در برابر صف دشمنان خارجی و داخلی افزایش می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اصفهان اظهار کرد: حضور پرشور مردم در شعائر مذهبی یکی از مظاهر قدرت نمایی است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی با اشاره به حرکت قافله های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) گفت: قافله های عزاداری در سطح کشور از بهترین حرکت های مردمی در دفاع از انقلاب اسلامی و تداوم نهضت عاشورای حسینی (ع) است.

وی با بیان اینکه کلیه مراکز فرهنگی اصفهان در قافله عزاداری تاسوعای حسینی (ع) حضور داشتند، اظهار کرد: رزمندگان اسلام نیز در عاشورا با حضور گسترده در این مراسم حضور به هم خواهند رساند.

* پیام‌های متعدد قافله‌های عزاداری

نماینده مردم اصفهان در مجلس حضور مردم در قافله های عزاداری را دارای پیام های متعدد عنوان کرد و گفت: حفظ انسجام تشکیلاتی توسط مردم تحت فرمان ولایت را اولین پیام این حرکت است و نشان می دهد اگر رهبری دستوری صادر نمایند مردم در مقابل هر تهدید و قدرتی ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام سالک کاشانی خطاب دوم این پیام را به تشکیلات درون نظام بیان و اظهار کرد: باید شعائر مذهبی در قالب تجمعات حفظ و عظمت بخشی شود.

* خمیرمایه اصلی‌ جوانان ما ولایی و عاشورایی است

وی با اشاره به گسترش فضای مجازی در جامعه و تهاجم سنگین فرهنگی علیه اصول و مبانی انقلاب اسلامی و ایمان مردم، گفت: اگر توجه شود بیشتر کسانی که در قافله های عزاداری شرکت می کنند جوانانی هستند که با فضای مجازی هم در ارتباط‌اند اما چون خمیرمایه اصلی‌شان ولایی و عاشورایی است تسلیم آن نمی‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اصفهان پیام استکبار و کفر ستیزی قافله‌های عزاداری ملت را خطاب به دشمنان عنوان و تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم این روحیه در میان مردم تضعیف یا سست شود،‌ این حرکت قافله های عزاداری انگیزه و روحیه مردم را بالا می‌برد و انسجام را در برابر صف دشمنان خارجی و داخلی افزایش می‌دهد.

* برخی جریانات سیاسی قلب و نبضشان با قلب آمریکا و دشمن می تپد

حجت الاسلام سالک کاشانی با اشاره به برخی از جریانات سیاسی که قلب و نبضشان با قلب آمریکا و دشمن می تپد، گفت: دشمنان به دنبال تحریف عاشورا هستند بنابراین باید قدرتمان را به دشمن نشان دهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این پیام را در این قافله‌ها به جریانات سیاسی می‌دهیم که شما نباید تسلیم آمریکا بشوید بلکه تسلیم ملتی باشید که همه هستی‌اش را برای اسلام در طبق اخلاص قرار داده است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.