سرویس: اجتماعی 16:10 - چهارشنبه 21 مهر 1395

در تخصیص بودجه سال 95

کودکان و سالمندان در مصوبات اعتباری شورای شهر اصفهان در اولویت قرار گرفتند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در اختصاص ردیف های بودجه سال 95، کودکان و سالمندان از اولویت برخوردار شدند.

به گزارش اصفهان شرق، ندا واشیانی پور در نشست با خبرنگاران با اشاره به پشت سر نهادن دو مناسبت بزرگ’روز جهانی سالمند’ و ‘روز کودک’ افزود: اصفهان بعنوان شهر دوستدار کودک و سالمند شناخته شده و تلاش شورای شهر نیز پیشبرد و متعالی ساختن این امر است.
وی گفت: از جمله ردیف های پیش بینی شده در بودجه امسال، اختصاص 70 میلیون تومان برای احداث بازیکده در پارک کودک منطقه یک، مبلغ یک میلیارد تومان برای احداث شهر کودکان و نوجوانان در منطقه شش و 400 میلیون تومان برای احداث خانه کودک استاد همایی در منطقه 10 است.
واشایانی پور، احداث بازیکده خاص ویژه کودکان در پارک آزادی امیریه در منطقه 13 با اعتبار 170 میلیون تومان و اختصاص سه میلیارد تومان برای خرید اسباب بازی و کفپوش محوطه بازی کودکان در منطقه 15 و منطقه ناژوان را از دیگر ردیف های پیش بینی شده اعلام کرد.
وی تاکید کرد: شهر کودکان و نوجوانان می تواند جزو پروژه های بسیار خوبی باشد که برای کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان احداث می شود.
واشیانی پور تاکید کرد: در اصفهان جمعیت کودکان حدود 260 هزار نفر است که تقریبا 13 درصد از جمعیت کل این شهر را تشکیل می دهد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بیشترین سهم جمعیتی کودکان در اصفهان مربوط به مناطق 14 و 11 و کمترین سهم متعلق به مناطق 5 و 6 است.
وی اضافه کرد: میزان فضاهای اختصاصی کودکان در کل مناطق پانزده گانه اصفهان حدود 11.7 هکتار است.
واشیانی پور تصریح کرد:در شهر اصفهان 200 سایت بازی برای کودکان وجود دارد و تمام این سایت ها از وسایل ایمنی برخوردار بوده و کفپوش های ایمن برای کودکان در این سایت ها تعبیه شده است.
وی همچنین گفت:بخشی از بودجه سال 95 (دو میلیارد و 780 میلیون تومان) به مناسب سازی معابر، پارک ها و ساختمان های شهرداری اختصاص دارد که شامل حال سالمندان نیز می شود.
وی افزود: 500 میلیون تومان ردیف بودجه نیز برای نصب وسایل حرکت درمانی در پارک ها ویژه سالمندان و معلولان پیش بینی شده است.
واشیانی پور خاطرنشان کرد: 12 درصد از جمعیت اصفهان(حدود 250 هزار نفر در این شهر) و حدود 400 هزارنفر در کل استان اصفهان، سالمند وجود دارد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برای تکمیل، تجهیز و احداث سرویس های بهداشتی در شهر اصفهان حدود سه میلیارد و 500 میلیون تومان ردیف بودجه پیش بینی شده است.
وی گفت: لایحه ‘منزلت شهروندی’ یکی از لوایحی مصوب شورای شهر کمک بسیاری به رفاه حال سالمندان، بازنشستگان، جانبازان و معلولان می کند.
واشیانی پور افزود: در این لایحه بین 50 تا 100 درصد تخفیف برای حل مشکلات اقتصادی سالمندان و بازنشستگان پیش بینی شده است.
لایحه منزلت شهروندی، سال گذشته به تصویب اعضای شورای شهر اصفهان رسید.
این لایحه شامل حال جانبازان، معلولان، سالمندان و بازنشستگان می شود.
اهداف اجرای این طرح، توجه به کرامت انسانی و تکریم اقشار آسیب پذیر، رعایت عدالت در جامعه و ارائه خدمات مطلوب به اقشار مختلف و توجه ویژه به اقشار خاص و آسیب پذیر است.
بر اساس این لایحه شهرداری موظف است با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی و مشارکت شهروندان اقدام به ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی و حمایت های تسهیلاتی و اقدامات مناسب کند.
لایحه منزلت شهروندی برای حمایت از بازنشستگان، سالمندان و معلولین، سال گذشته در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب رسید.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.