سرویس: اجتماعی 11:47 - چهارشنبه 21 مهر 1395

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مطرح کرد:

پرداخت اقساطی پروانه ساخت و ساز در بسته تشویقی امکان پذیر است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: در بسته تشویقی ساخت و ساز ، امکان تقسیط نیز مهیا شده اما از میزان تخفیف آن کاسته خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، سید جمال الدین صمصام شریعت با اشاره به اینکه در این بسته تشویقی 3 دوره زمانی در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: این دوره ها شامل مهر و آبان با 35 درصد تخفیف برای عوارض ارزش افزوده بر تراکم ، آذر و دی ماه شامل 30 درصد و بهمن تا نیمه اسفندماه شامل 25 درصد تخفیف است.
وی ادامه داد: این بسته تشویقی برای آن دسته از شهروندانی که در دوره اول امور دریافت پروانه ساختمانی را انجام دهند، درصد بیشتری را اختصاص داده و هر چه به سمت پایان سال پیش رویم میزان هدیه این بسته تشویقی کمتر می شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این بسته تشویقی امکان تقسیط نیز مهیا شده اما از میزان تخفیف کاسته خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بسته تشویقی سالجاری شرایط پرداخت غیر ریالی هم در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: ممکن است برای سرمایه گذاران پرداخت ریالی مشکل باشد، از این رو آنها می توانند تا 50 درصد مبلغ پروانه را به صورت غیر ریالی شامل ملکی، آپارتمان یا سایر شرایط با توافق شهرداری پرداخت کنند.
صمصام شریعت گفت: حتی اگر به هر دلیلی صدور پروانه ساختمانی با مشکلی برخورد کرد، شهروندان می توانند تا پایان شهریورماه سال 96 نیز نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند، بنابراین نگرانی ها در مورد کوتاه بودن زمان از بین می رود.
وی خبر خوشی هم به شهروندانی که ملک آنها در بافت فرسوده شهر واقع شده،  داد و گفت: تا 70 درصد تراکم ساخت و ساز را می توانند از بسته تشویقی هدیه دریافت کنند، از این رو عملاً پروانه ساختمانی آنها با حداقل قیمت صادر می شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهارکرد: در سال گذشته علیرغم اینکه ارایه تسهیلات و تخفیف های صدرو پروانه ساخت در ماه های پایانی سال انجام شد، شاهد افزایش16 درصدی صدور پروانه ساختمان در شهر اصفهان بودیم.
وی بیان داشت: افرادی که تصمیم به اخذ پروانه دارند با اقدام هر چه سریعتر می توانند از تخفیف های بیشتری بهره مند شوند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.