سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 14:10 - سه شنبه 20 مهر 1395

مدیرعامل آب و فاضلاب اصفهان مطرح کرد

کاهش ۵۰ درصدی ذخیره آب سد زاینده‌رود/ مصرف آب شرب در پاییز و زمستان هم مدیریت شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ذخیره آب سد زاینده‌رود، گفت: لازم است شهرندان حتی در فصل پاییز و زمستان نیز مصرف آب شرب را مدیریت کنند.

به گزارش اصفهان شرق، هاشم امینی با اشاره به پیش بینی اداره هواشناسی مبنی بر تأخیر بارندگی‌ها در فصل پاییز اظهار داشت: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که بارندگی در فصل پاییز با تأخیر صورت می‌گیرد.

وی افزود: این درحالی است که براساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان میزان ذخیره آب سد زاینده رود هم اکنون به حدود 170 میلیون مترمکعب رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش چشمگیر 50 درصدی مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به وضعیت بارش در اصفهان بیان کرد: متأسفانه وضعیت بارش در اصفهان نامناسب است به همین دلیل مردم باید در فصول سرد سال هم مانند فصول گرم سال مصرف آب را به خوبی مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم، خاطرنشان کرد: از مردم شریف استان و به ویژه هیئت‌های عزاداری درخواست می‌شود باتوجه به بحران کم آبی که در حوزه آب شرب وجود دارد سعی در مصرف بهینه آب کنند و از هرگونه مصرف بی رویه و غیرمتعارف آب جلوگیری کنند.

امینی خاطرنشان کرد: همچنین از هیئت‌های عزاداری خواسته می‌شود عزاداران حسینی را ترغیب به مصرف صحیح آب در تمام روزهای سال کنند تا فرهنگ صحیح مصرف آب در جامعه ترویج و نهادینه شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.