سرویس: سیاسی 10:40 - سه شنبه 20 مهر 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

سیستم بانکداری کشور ملغمه ای بین غربی و اسلامی است

فولادگر بابیان اینکه باید در انعقاد قراردادها، دیدارها، تفاهم‌نامه‌ها و … به‌شدت مراقب بود، گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی به‌گونه‌ای نباشد که فقط یک بازار مصرف مفت در اختیار آن‌ها قرار داده باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، عضو گروه صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی شهر اصفهان در همایش فرهنگ اقتصادی، اقتصاد فرهنگی اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای امربه‌معروف و نهی از منکر وجود نداشته باشد به‌تدریج فساد دامن‌گیر آن خواهد شد.

حمیدرضا فولادگر بابیان اینکه فساد در جامعه همچون موریانه پایه‌های نظام را می‌جود، گفت: باید نسبت به وجود فساد در جامعه مراقب باشیم، هشدارهایی هم که در مورد فساد داده می‌شود بسیار جدی است.

وی، بابیان اینکه فساد کاری به این جناح و آن جناح ندارد و از هرجایی بتواند نفوذ می‌کند، تصریح کرد: ما هم از جذب سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌کنیم ولی باید در انعقاد قراردادها، دیدارها، تفاهم‌نامه‌ها و … به‌شدت مراقب بود.

عضو گروه صنایع و معادن مجلس با اشاره به فعالیت 30 تا 40 درصد از کل ظرفیت صنایع کوچک و متوسط در کشور گفت: باید از سرمایه‌گذاری خارجی برای رونق دادن به این بخش‌ها بهره برد اما طوری قرارداد منعقد شود که انتقال فناوری انجام بگیرد و تولید ملی افزایش پیدا کند نه اینکه فقط یک بازار مصرف مفت در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم.

فولادگر با اشاره به نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر توسط رهبر معظم انقلاب متناسب با موضوعات اقتصاد و فرهنگ، اظهار کرد: فرهنگ و اقتصاد موضوعاتی هستند که به هم گره‌خورده‌اند.

وی از بین رفتن فضای کسب‌وکار را به ورود رزق حرام منجر دانست و تصریح کرد: تأثیر نپذیرفتن لشکر یزید در کربلا از نصیحت‌های امام حسین (ع) به دلیل پر شدن شکم‌های آنان از حرام بود که نتیجه اقتصاد اموی ترویج حرام‌خواری بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شهر اصفهان برطرف نکردن مشکلات اقتصادی را دارای تبعات بیان کرد و گفت: معضلات فرهنگی، نابسامانی‌های اجتماعی، افزایش سرقت، اعتیاد و … ریشه در مشکلات اقتصادی، بیکاری و سست شدن مبانی اعتقادی دارد.

فولادگر خروج از رکود و رفع موانع تولید را از واجب‌ترین وظیفه مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: عدم اجرای صحیح یا اشکالات برخی از قوانین برای اقتصاد کشور مشکلاتی را به وجود آورده است.

عضو گروه صنایع مجلس بابیان اینکه در مرکز پژوهش‌های مجلس هرساله با ارتباط با تولیدکنندگان مهم‌ترین مشکلات آن‌ها را احصا می‌کنیم، گفت: عدم دسترسی به منابع مالی و تسهیلات بانکی، هزینه مالی بالا، عدم اجرای صحیح برخی قوانین، سود بالای تسهیلات بانکی، نحوه اجرای قانون مالیات و سخت‌گیری در فضای کسب‌وکار را ازجمله چالش‌های بزرگ پیش روی تولیدکنندگان برشمرد.

فولادگر نکته جالب‌توجه این موضوع را این‌گونه عنوان کرد: در سه سال اخیر تولیدکنندگان تحریم‌ها را به‌عنوان عامل اصلی مشکلات اقتصادی بیان نکرده‌اند.

وی بابیان اینکه در استان اصفهان بر اساس پژوهشی دلایل سرمایه گریزی از استان را احصا کرده‌ایم، گفت: مباحث مالیاتی، مشکل تأمین مالی و سخت‌گیری در فضای کسب‌وکار مهم‌ترین دلایل این موضوع بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص مشکل مالیات در استان، اظهار کرد: ایرادات موجود در قانون مالیات، شفاف نبودن برخی بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و سلیقه گرایی ز جمله مشکلاتی مسائل مالیاتی در استان هست که تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است، ضمن اینکه اداره کل مالیات در استان اصفهان از سخت‌گیرترین ادارات مالیات در سطح کشور است.

فولادگر با اشاره به برخی از مشکلات نظام بانکی تصریح کرد: سیستم بانکداری ما نه غربی و نه اسلامی است بلکه ملغمه‌ای بین این دو است که نه یاور تولید هست نه تسهیل‌کننده گردش مالی در جامعه است.

انتهای پیام/راه دانا

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “سیستم بانکداری کشور ملغمه ای بین غربی و اسلامی است”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    فولادگر با اشاره به برخی از مشکلات نظام بانکی تصریح کرد: سیستم بانکداری ما نه غربی و نه اسلامی است بلکه ملغمه‌ای بین این دو است
    آقای مهندس علت این است که تفکرات مدیران و برنامه ریزان و قانون گذاران ما هم ملغمه ای از این دو تفکر است. اگر همه گوش به فرمات رهبر حکیم و فرزانه باشند و دل در گرو داخل داشته باشند مشکلات حل می شود.
    شاید با آمدن سرمایه گذار خارجی برخی صنایع رونق بگیرد اما اگر همین خارجی عشقش کشید که پولش را بر دارد و برود آن موقع چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.