سرویس: اجتماعی 18:00 - دوشنبه 19 مهر 1395

استاندار اصفهان مطرح کرد

85 درصد خاک استان اصفهان در خشکسالی شدید قرار دارد

استاندار اصفهان گفت: بر اساس گزارش مرکز خشکسالی کشور 85 درصد خاک استان اصفهان در خشکسالی شدید قرار دارد.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور  در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان در شهرستان اردستان بیان کرد: در استان اصفهان هم اکنون 50درصد و در سرشاخه های زاینده رود 25 درصد کاهش بارش متوسط سالیانه را شاهد بوده ایم.
وی با بیان این که سال گذشته در این زمان 450 میلیون مترمکعب ذخیره آب سد زاینده رود بوده است و در حال حاضر 170میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره داریم افزود: بارش ها شروع خواهد شد اما هواشناسی پیش بینی کرده بارش ها با تاخیر آغاز می شود و این مساله نگران کننده است.
استاندار اصفهان به امضای تفاهم نامه همکاری با استان چهارمحال و بختیاری و تشکیل یک گروه چهاره نفره همراه با نمایندگان کشاورزان در جهت جلوگیری از برداشت های غیر مجاز آب در بالا دست و پایین دست زاینده رود اشاره کرد و گفت: این گروه با اختیار کامل می توانند با برداشت های مازاد برخورد داشته باشند تا مسائلی که در زمینه برداشت های غیرمجاز است خاتمه پیدا کند.
زرگرپور با بیان این که این طرح در راستای انضباط در برداشت ها از آب زاینده رود صورت می گیرد گفت: خود کشاورزان این مساله را مدیریت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: در بند دیگر این تفاهم نامه آمده است که ظرف 15 روز آینده شرح خدمات و وظایف تهیه خواهد شد و از بالا دست تا پایین دست زاینده رود تمام برداشت ها کنترل و از برداشت های غیر مجاز نیز جلوگیری خواهد شد.
جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان به مدت یک روز و با حضور آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.