سرویس: فرهنگی 14:15 - دوشنبه 19 مهر 1395

سرپرست سازمان پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان:

خط مقدم شبیخون فرهنگی، کودکان هستند/ «کودکان تشنه» شعار ملی روز کودک امسال بود

قربانی گفت: امسال با توجه به تقارن هفته کودک و نوجوان با ایام سوگواری اباعبدا… الحسین علیه السلام، شعار ملی «کودکان تشنه» برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش اصفهان شرق، سرپرست سازمان پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی کودک، تصریح کرد: امسال با توجه به تقارن هفته کودک و نوجوان با ایام سوگواری اباعبدا… الحسین علیه السلام ، شعار ملی «کودکان تشنه» برای آن در نظر گرفته شده است.

مهدی قربانی با اشاره به برنامه های شاخص هفته کودک گفت: این برنامه ها با مشارکت سایر دستگاهها از جمله کمیته کودک و نوجوان برگزار می شود که دبیری این کمیته هم به عهده کانون پرورش فکری است.

وی نمایشگاه «کودکان تشنه اند» در محل بوستان کودک و برنامه شاخص تجمع کودکان در این روز را که با مشارکت سازمان جمعیت هلال احمر در سالن صلح و دوستی هلال احمر در حال برگزاری است را دو برنامه شاخص این کانون دانست و ادامه داد: در این مراسم سعی شده برنامه ها به روش آئینی اجرا و شخصیت کودک عاشورایی ترسیم شود؛ و در کنار آن هم با نقادی و پرده خوانی بازی و سرگرمی و خلاقیت ونجوم گنجانده شود و شاخص ترین مهمان های برنامه امروز هم 9نفر از فرزندان شهدای مدافع حرم هستند.

قربانی در پاسخ به این سوال مبنی بر برنامه های شاخص سال 95 این کانون گفت: در سه حوزه ادبی، هنری و فرهنگی 42 سرفصل برنامه تعریف شده که شامل قصه گویی، کتابخانه، نقالی، نمایش عروسکی، سفال، خطاطی، نقاشی، محاسبات ذهنی، نجوم و رباتیک و… است و چون یکی از ارگان های اوقات فراغت هستیم شاخص های برنامه ای ما منحصر به تابستان نیست و در طول سال برنامه داریم.

وی درباره تعداد پرسنل این کانون بیان کرد: ما 500 مربی ویژه داریم که در برنامه های تابستان از آنها استفاده می کنیم و 300 مربی پاره وقت، حق التدریس، قراردادی و رسمی هم داریم.

سرپرست سازمان پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان به رتبه های اصفهان در کشور و سطح بین المللی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در جشنواره های کشوری و بین المللی شش نفر را داشتیم که رتبه آوردند و در سطح کشور هم از لحاظ تعداد مراکز در رتبه دوم داریم.

قربانی به صحبت های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر در مرحله شبیخون فرهنگی هستیم و خط مقدم این جبهه نسل کودک و نوجوانمان هستند که باید بتوانیم با استفاده از ابزار هنر، تعالیم عالی انسانی را به نسل کودک و نوجوان منتقل کنیم.

وی هدف اصلی این کانون را توجه به اصل تربیت دانست و ادامه داد: به دنبال این هستیم که بتوانیم تهدیدها و آسیب ها را به فرصت تبدیل کنیم و با توجه به نقاط قوت این آسیب ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل می کنیم.

قربانی در پایان با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در استفاده از نمادههای ایرانی اسلامی گفت: تولیدات با مارک کانون و با طرح های ایرانی و اسلامی در حال حاضر در بازار موجود است و کار دیگر ما هم معرفی شخصیت ها است و با استفاده از روش های نوین و به سبک کودکانه کار می شود و این نیاز به برنامه ریزی های مستمر دارد.

انتهای پیام/راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.