سرویس: اجتماعی 08:00 - دوشنبه 19 مهر 1395

مدیر مرکز سلامت فضای تبادل اطلاعات استان اصفهان:

19 میلیون نوجوان زیر 18 سال کاربر فضای مجازی هستند/ حضور 70 درصدی مردم اصفهان در شبکه‌های مجازی/ تلگرام مرکز اصلی جرائم اینترنتی

مدیر مرکز سلامت فضای تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: 19 میلیون نوجوان زیر 18 سال کاربر فضای مجازی هستند، در اصفهان آسیب‌هایی مانند روابط از خط قرمز گذشته متأهلان، حضور کنترل نشده کودکان، خیانت‌ و … در شبکه‌های مجازی شاهدیم.

به گزارش اصفهان شرق، رامین سنمار در کارگروه اجتماعی فرهنگی ستاد بازآفرینی شهری پیرامون فضای مجازی اظهار کرد: ضریب نفوذ اینترنت در کشور 53.2 درصد است که اصفهان جایگاه سوم را در این ضریب داراست.

وی افزود: 43 میلیون کاربر اینترنت در ایران داریم که هر ایرانی 5 تا 9 ساعت وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کند در حالی که آمار جهانی روزی نیم ساعت است.

مدیر مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان یادآور شد: 72 درصد جوانان 18 تا 29 سال عضو یکی از شبکه‌های مجازی هستند.

سنمار با اشاره به اینکه 70 درصد مردم در اصفهان از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: از این تعداد بیش از 90 درصد در تلگرام و 30 درصد در اینستاگرام حضور دارند.

وی با بیان اینکه از میان کاربران فضای مجازی فقط 16 درصد تولیدکننده محتوا هستند، تصریح کرد: 34 درصد کاربران مطالب را بازنشر می‌دهند.

مدیر مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان، از حضور 19 میلیونی نوجوانان زیر 18 سال در شبکه‌های مجازی خبر داد و گفت: در اصفهان آسیب‌های جدی مثل روابط از خط قرمز گذشته متأهلان، حضور کنترل نشده کودکان در فضای مجازی، خیانت‌ها و کلاه‌برداری‌های اینترنتی و جعل هویت را شاهد هستیم.

سنمار 60 درصد روابط نامشروع را از طریق فضای مجازی ذکر کرد و افزود: وضعیت جرائم اینترنتی در ایران 63.5 درصد افزایش‌ یافته و تلگرام با داشتن 42.5 درصد جرائم، مرکز اصلی این تخلفات بوده است.

وی در خصوص مرکز مردم نهاد آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات نیز اذعان کرد: این مرکز قرار است به عنوان اولین سازمان مردم نهاد، به صورت دانش‌بنیان ثبت شود و بنا داریم تا اردوگاهی ویژه مجرمین رایانه‌ای راه‌اندازی کنیم که با ارائه آموزش‌های رسانه‌ای از ارتکاب دوباره آن‌ها جلوگیری کنیم.

مدیر این مرکز مردم‌نهاد در پایان از وجود چهار کلینیک تخصصی مشاوره اعتیاد، مشاوره حقوقی، سلامت فرزندان و مشاوره امنیت پیرامون مشکلات فضای مجازی در این مرکز خبر داد و گفت: این مرکز با بهره‌گیری از متخصصین فضای مجازی در حوزه‌های روانشناسی، حقوقی، امنیتی، فقهی، تربیتی و سلامت مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.