سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 08:00 - یکشنبه 18 مهر 1395

در اولین شب از مراسم عزاداری در محضر رهبر معظم انقلاب

حجت‎الاسلام خاتمی: «عنصر فداکاری در راه دین» احیاگر امت اسلام است

حجت‎الاسلام خاتمی با اشاره به وجود عناصری در نهضت امام حسین(ع) که مایۀ حیات امت اسلام و بلکه حیات امتهاست، گفت: عنصر دین‎مداری، آزادگی، عزت و ذلت‎ناپذیری، وفاداری، و پایبندی به اخلاق در حساس‎ترین لحظات عناصری است که در تحلیل نهضت امام الهام‎بخش است.

به گزارش اصفهان شرق، به‌مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) و اصحاب باوفای ایشان، اولین شب از مراسم عزاداری و سوگواری این امام همام، امشب 22 مهرماه مصادف با شب هفتم از ماه محرم با حضور حضرت آیت‎‌‎الله خامنه‌‎ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشور برگزار شد.

حجت‎الاسلام سید احمد خاتمی در این مراسم با اشاره به وجود عناصری در نهضت امام حسین(ع) که مایۀ حیات امت اسلام و بلکه حیات امتهاست، گفت: عنصر دین‎مداری، آزادگی، عزت و ذلت‎ناپذیری، وفاداری، پایبندی به اخلاق در حساس‎ترین لحظات، عناصری است که در تحلیل نهضت سالار شهیدان امام حسین(ع) الهام‎بخش است.

وی با توجه به عنصر «فداکاری در راه دین» به‌عنوان عنصری که می‌تواند امت اسلامی را احیا کند و از خمودی خارج کند، اظهار کرد: کسانی که تاریخ عاشورا را درست مطالعه کنند، می‎‌‌بینند فداکاری‎ای که در این عرصه شده است نه پیش از امام حسین(ع) سابقه دارد و نه بعد این ایشان تکرار می‎‌شود، این یک نسخه بود، نسخۀ منحصر به فرد و شناخته شده برای انبیا(ع) بود.

حجت‎الاسلام خاتمی با بیان اینکه در مکتب عاشورا، مهم‌‎ترین معروف، تشکیل نظام و حکومت دینی است و حضرت سیدالشهدا(ع) از همۀ هستی خود برای عزت دین گذشت، یادآور شد: امام حسین(ع) به ما یاد داد که در عرصۀ فداکاری برای دین خدا هیچ مرزی وجود ندارد، امروز که با عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) و فرهنگ عاشورا پرچم حاکمیت دین در کشورمان بلند است، باید همه تلاش کنیم تا این پرچم در اهتزاز بماند.

در این مراسم که پس از نماز و مغرب و عشاء در حسینیۀ امام خمینی(ره) برگزار شد، ماشاءالله عابدی و منصور ارضی مداحان اهل‎‌‎بیت(ع) به مدیحه‎‎سرایی پرداختند.

برنامه‌ عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) در حسینیه‌ امام خمینی(ره) از امشب (شب هفتم) تا شب دوازدهم محرم 1438 (شنبه 17 مهر تا پنجشنبه 22 مهر) به‌مدت شش شب برگزار می‌شود، همچنین احکام شرعی هر شب قبل از اذان مغرب توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.