سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 15:00 - یکشنبه 18 مهر 1395

نماینده ولی فقیه در اصفهان:

استان اصفهان مورد بی مهری صدا و سیمای کشور قرار دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مجموع استان اصفهان مورد بی مهری و کم لطفی صدا و سیمای کشور قرار دارد.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله سیدیوسف طباطبائی نژاد در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای شهرستان خمینی شهر افزود: سهم این استان در همه بخش های کشور یک دهم است ولی پخش مراسم کوچک شهرهای دیگر کشور نسبت به اصفهان ارجحت دارد و صدا و سیما برنامه های آنها را پوشش می دهد.
آیت الله طباطبائی نژاد گفت: در پخش آیین های مهم از جمله راهپیمایی روز قدس، صدا و سیمای کشور فقط به پخش آرم صدا و سیمای اصفهان بسنده می کند.
امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه بارها این گلایه به مسئولان صدا و سیمای استان منتقل شده اما توجهی صورت نگرفته است، یادآور شد: در این زمینه هیچگونه عمدی وجود ندارد، ولی پخش برنامه شهرهای دیگر کشور بدلایلی نسبت به استان اصفهان ارجحت دارد.
آیت الله طباطبائی نژاد با بیان اینکه مراسم نماز جمعه و برنامه های مهم شهرستان های خمینی شهر و نجف آباد نیز باید همچون کاشان پخش شود، تصریح کرد: این عملکرد، عمدی نیست ولی انتقادی هم به صدا و سیمای استان وارد است زیرا در این بخش تبعیض وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه هیچ نهاد و مسئولی در استان در بخش های رسانه ای با هیچیک از شهرهای استان دشمنی ندارد، گفت: با این وجود واقعیت این است که مسئولان استان در بعضی از مسائل، سهل انگاری می کنند و جدیت لازم را ندارند و این مشکل جدی برای استان محسوب می شود.
آیت اله طباطبائی نژاد در بخش دیگر سخنانش تاکید کرد: بدون شک اثر برگزاری یادواره و یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همان اثری را دارد که مراسم عزاداری امام حسین دارد.
وی تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدا و برنامه های مربوط به عرصه ایثار و شهادت باید مثل برنامه عزاداری حضرت سید الشهداء استمرار و تداوم داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر استمرار و تداوم مردم و شیعیان در برگزاری عزاداریها نبود، چه بسا در برگزاری برنامه های محرم و واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین نیز دچار غفلت و فراموشی شده بودیم .
آیت الله طباطبائی با اشاره به اینکه تداوم برگزاری یادواره شهدا از برگزار باشکوه این برنامه ها مهمتر است، تأکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید بعنوان یک میراث و فرهنگ ماندگار برای آیندگان محسوب شود.
وی ادامه داد: اگر خداوند به امنیت امروز نظام و کشور عنایتی دارد از صدقه سر شهدای مدافع حرم است،زیرا بعضی از شهدای مدافع حرم نسل دوم انقلاب محسوب می شوند ولی همچون فرشتگان الهی در بین ما زندگی می کردند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: داستان شهدای مدافع حرم همچون داستان واقعه کربلا انسانساز است.
امام جمعه اصفهان گفت: مسئولان برگزاری یادواره های شهدا در استان باید تلاش کنند تا بصورت مستمر و حتی در محلات کوچک، یادواره شهدا را حتی بشکل ساده ولی ماندگار برگزار کنند.
وی بااشاره به اینکه سوابق مبارزاتی و انقلابی مردم خمینی شهر نیاز به توصیف ندارد، یادآور شد: مردم خمینی شهر جزو اولین شهرهای بودند که قبل از انقلاب مجسمه شاه را پائین کشیدند.
آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره فداکاری و ولایتمداری مردم خمینی شهر گفت: تعداد زیادی از جوانانی خمینی شهری که من قبل از انقلاب از نزدیک با آنها ارتباط داشتم در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
آیت الله طباطبائی نژاد با بیان اینکه خمینی شهر و نجف آباد همیشه از نظر تدین و انقلابی بودن در استان اصفهان پیشتاز بوده و هستند، بیان کرد: مردم خمینی شهر همواره قبل و بعد از انقلاب همراه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هستند .
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خمینی شهر بیش از شهرهای دیگر استان و کشور شهید تقدیم انقلاب کرده است، تصریح کرد: اگر نواقصی هم در این شهر وجود دارد یا برخی نواقص گفته می شود به همین این دلیل است که از خمینی شهر با وجود چنین جایگاهی، انتظار وجود بعضی از مسائل نمی رود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: وجود بعضی از نواقص زیبنده جایگاه انقلابی و ولائی خمینی شهر نیست.
وی بخشی از مشکلات خمینی شهر را ناشی از مهاجرپذیری و تغییر فرهنگ و آداب و رسوم اصیل این شهرستان دانست و افزود: در مجموع جایگاه خمینی شهر نسبت به بعضی از شهرهای دیگر استان بالاتر است.
وی تصریح کرد: مسئولان خمینی شهر اجازه ندهند که به جایگاه انقلابی و ولائی این شهرستان آسیبی وارد شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به جایگاه خمینی شهر در عرصه ایثار و شهادت، برگزاری کنگره ملی شهدا باید استمرار و تداوم داشته باشد، تصریح کرد: مسئولان کنگره شهدا بکوشند برغم امکانات و توان موجود، برگزاری یادواره شهدا تداوم داشته باشد و منحصر به یک ماه و سال خاص نباشد .
درابتدای این جلسه آیت الله عباس رحیمی امام جمعه و احمد رضوانی فرماندار خمینی شهر گزارشی از روند برگزاری اجلاسیه ملی سرداران و دو هزارو 300شهید شهرستان خمینی شهر ارائه کردند.
کنگره ملی سرداران و دو هزار و 300 شهید شهرستان خمینی شهر اول آبان سالجاری برگزار می شود.
شهرستان خمینی شهر در 12 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.