سرویس: غیر تولیدی » نقلی 21:13 - پنجشنبه 10 بهمن 1392

رهبر انقلاب در کنار پدر+تصاویر

آیت الله حاج سید جواد خامنه ای فرزند سید حسین خامنه ای، در سال 1313 قمری در خامنه متولد شد. ایشان سرانجام در تیرماه سال 1365 به دیار باقی شتافت.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از دانا: آیت الله حاج سید جواد خامنه ای فرزند سید حسین خامنه ای، در سال 1313 قمری در خامنه متولد شد و بعد از سال ها زندگی در آن جا و سپری کردن دوران تحصیلات در نجف و قم به مشهد مقدس کوچ کرد و در جوار بارگار اما رضا (ع) اقامت گزید. وی در این زمان مدرس حوزه ی مشهد و امام جماعت مسجد صدیقی ها واقع در بازار بزرگ مشهد بود. ایشان سرانجام در تیرماه سال 1365 به دیار باقی شتافت.

در زندگی نامه آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: “زندگى مرحوم سید جواد خامنه‌اى هم مانند بیشتر روحانیون و مدرسان علوم دینى، بسیار ساده: «پدرم روحانى معروفى بود، اما خیلى پارسا و گوشه‌گیر […] زندگى ما به‌سختى مى‌گذشت. من یادم هست شب‌هایى اتفاق مى‌افتاد که در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت براى ما شام تهیه مى‌کرد. […] آن شام هم نان و کشمش بود.»”

در ادامه خاطرات رهبر انقلاب آمده است که زمانی ایشان در سال 1343 در قم مشغول تحصیل بودند، از مکاتباتى که با پدر داشتند متوجّه شدند که یک چشم پدر به علت «آب مروارید» نابینا شده است.  آیت الله خامنه‌ای پس از آگاهی از این خبر تحصیل در قم را رها کرده برای مراقبت از پدر به مشهد باز می گردند.

رهبر

مرحوم آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای پدر رهبر انقلاب

رهبر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.