سرویس: اقتصادی 18:00 - شنبه 17 مهر 1395

نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها:

کم آبی اصفهان در آینده نزدیک خطرآفرین می شود

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان های کشور گفت: مشکلات کم آبی اصفهان در آینده نزدیک بسیار خطرآفرین خواهد شد بنابراین وزارت نیرو با همکاری شورای عالی آب کشور، معضل کم آبی این استان را بصورت اساسی مدیریت کند.

به گزارش اصفهان شرق، حسین میرزائیان در نطق قبل از دستور سی و دومین اجلاس شورای عالی استان ها، بیان داشت: در زمان حاضر، معضل کم آبی گریبانگیر مردم این استان شده است بنابراین باید مدیریت شود.

وی خاطر نشان کرد: زاینده رود به دلیل کمبود آب، چند سالی است که به مرده رود تبدیل شده و کمبود آب، مشکلاتی را برای کشاورزان و شهرک های اقماری شهر اصفهان ایجاد کرده است.
نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان های کشور اظهار داشت: استان اصفهان گرچه به عنوان پایتخت فرهنگی و تمدن ایران اسلامی نامگذاری شده است اما این استان پهناور که بیش از 23 هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده با مشکلاتی مواجه است که دولتمردان باید نسبت به رفع آن چاره اندیشی کنند.
میرزاییان افزود: آلودگی هوا، وجود پالایشگاه، صنایع فولاد، ذوب آهن، کارخانجات سیمان و قطب های صنعتی در نزدیکی شهر اصفهان و شهرستان های اقماری، مردم این استان را تهدید می کند.
وی اضافه کرد: شهرستان نطنز به عنوان پایتخت هسته ای ایران قریب به یک سال است دچار بحران آب است و حتی بعضی از شهرها روزانه پنج ساعت قطعی آب دارند که لازم است مسئولان وزارت نیرو چاره اندیشی کنند.
وی خطاب به وزیر کشاورزی، گفت: شهر بادرود یک قطب کشاورزی قوی کشور است که با دارا بودن یک هزار و 500 هکتار انار یکی از پنج رقم انار ثبت شده کشور است و سالانه بیش از 50 هزار تن انار به سراسر کشور و حتی به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می کند.
نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان های کشور تصریح کرد: این در حالیست که انار این شهر به خاطر نبود امکانات سردخانه و صنایع تبدیلی و عدم حمایت دولت با قیمت کیلویی 850 تومان از کشاورزان توسط دلالان خریداری می شود که این موضوع، مصیبت بزرگی برای کشاورزان منطقه است.
وی افزود: این استان مشکلات جدی از جمله کم آبی، آلودگی هوا، کمبود تجهیزات پزشکی و کشاورزی دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
میرزاییان در ادامه با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستانی در شهر بادرود خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، گفت: در شهر بادرود تنها یک بیمارستان وجود دارد که توسط خیران منطقه ساخته شده اما متاسفانه هیچگونه مساعدتی برای تجهیز این بیمارستان انجام نشده و مردم این دیار برای درمان به شهر اصفهان و کاشان عزیمت می کنند.
وی اضافه کرد: این در حالیست که این شهر سالانه بیش از چهار میلیون زائر و گردشگر جهت زیارت امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد دارد.
وی همچنین با گلایه از وزیر مسکن و شهرسازی بخاطر افتتاح نشدن جاده بادرود، گفت: طی حدود هشت ماه 20 کیلومتر این جاده تکمیل شده ولی متاسفانه این جاده افتتاح نشده است.
انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.