سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 16:00 - شنبه 17 مهر 1395

آیت‌الله حائری شیرازی در اصفهان:

عزاداری امام حسین(ع) مردم را در همه مبارزات بیمه می‌کند

امام جمعه سابق شیراز گفت: مبارزه با فساد، اختناق، فقر و خرافات از برکت عزاداری‌ها است و این عزاداری‌ها مردم را در همه مبارزات بیمه می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی  در مراسم شب ششم ماه محرم در مسجد امام(ره) اصفهان با بیان اینکه ما اکنون در بین نظام شاهنشاهی در گذشته و حکومت اسلامی در آینده قرار داریم اظهار داشت: جمهوری اسلامی در این فاصله در یک پل قرار دارد که با عبور از این پل به حکومت اسلامی می‌رسیم.

وی ادامه داد: حکومت شاهنشاهی در “مخالفت قطعی” با خدا، اسلام، عقل، انسانیت، قرآن و تشیع و حکومت اسلامی در “موافقت قطعی” با این شاخصه‌ها و اما جمهوری اسلامی در “عدم مخالفت قطعی” با این موارد قرار دارد.

امام جمعه سابق شیراز با بیان اینکه ما اکنون در جمهوری اسلامی هستیم و به سمت حکومت اسلامی در حرکتیم افزود: مجازات‌ها در حکومت اسلامی زندان نخواهد بود در این حکومت ربا وجود ندارد همچنین حاکم با صوت و سیف مجازات می‌کند.

وی گفت: در روش مدیریت نظام شاهنشاهی نظام استخفافی بود یعنی نظامی که با تحقیر و ترساندن مردم بر آنها حکومت کند در حکومت اسلامی اما به‌جای مدیریت از بیرون مدیریت از درون بر جامعه حاکم می‌شود در جمهوری اسلامی تحقیر مردم وجود ندارد این نوع نظام مردم را تکریم می‌کند اما هنوز اثرات مدیریت از بیرون در آن وجود دارد.

حائری شیرازی تصریح کرد: آمریکا و وابستگان آن مردم را “بغل” می‌کنند اما امام خمینی (ره) این کار را نکرد بلکه به پای مردم راه رفت و این تفاوت عمده با نظام شاهنشاهی است.

وی با بیان اینکه در انقلاب ما مدیریت به معنای “به پای مردم راه رفتن” است گفت: در جنگ سوریه این کشور با ارتش خود با همان سبک “بغل کردنی” می‌جنگید اما از زمانی که با رزمندگان ما و محصولات 8 سال دفاع مقدس آشنا شدند به جای این روش مردم داوطلبانه وارد میدان شده و به دنبال آن اوضاع عوض شد و همین محصول و تدبیر بود که سبب شد اوباما بگوید “جنگ سوریه موی من را سفید کرد”.

این استاد اخلاق با اشاره به حضور مردم در مراسم عزاداری سرور شهیدان خاطرنشان کرد: این عزاداری‌ها مردم را در همه مبارزات بیمه می‌کند مبارزه با فساد، اختناق، فقر، خرافات از برکت عزاداری‌ها است در این مراسم عشق، معرفت و بصیرت پیدا می‌کنیم و به صورت مسلم در حکومت اسلامی همین با پای خود رفتن است که بچه‌ها را به مدرسه و طلاب را به حوزه می‌کشاند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) انسان می‌سازد و روضه او کارخانه انسان‌سازی است اظهار داشت: اصحاب امام علی (ع) بصیرت نداشتند چون وقتی قرآن بر سر نیزه رفت در مقابل او ایستادند، همین افراد در رکاب امام علی (ع) با دست قطع شده هم می‌جنگیدند اما وقتی با امام اختلاف پیدا کردند به همان صورت اول در مقابل علی (ع) جنگیدند دلیل این موضوع عدم بصیرت آنها بود.

حائری شیرازی ادامه داد: تا زمانی که عمل از روی بصیرت نباشد آن عمل انسانی نیست داعشی‌ها بصیر نیستند چون از کودکی به آنها تلقین کردند که کشتن شیعه حلال است شهید فهمیده ما اما در مقابل این گروه قرار دارد چون این شهید نوجوان بصیر بود.

وی گفت: حضور در روضه امام حسین (ع) سبب می‌شود تا از راه بصیرت، انسان به حالت آگاه برسد و اگر انسان به این بصیرت وفادار بماند بصیرت او به بالفعل تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.