سرویس: اجتماعی 13:00 - شنبه 17 مهر 1395

معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان:

مقابله با قمه‌زنی در دستور کار نیروی انتظامی استان اصفهان است

معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی در کنار اقدامات فرهنگی عملیات ویژه برای مقابله با برخی اعمال خرافه از جمله قمه زنی را در دستور کار دارد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ جهانگیر کریمی  با بیان اینکه نیروی انتظامی در رابطه با ماه محرم چند وظیفه عمده دارد، اظهار داشت: برقرار امنیت و همچنین کنترل ترافیک در اطراف تکیه‌ها و محل برگزاری مراسم و همچنین در زمان رفت و آمد شهروندان به هیات‌های مذهبی از جمله اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه برای تامین امنیت هیات‌های مذهبی و تکایا از ظرفیت‌های مردمی با عنوان «پلیس یار محرم» استفاده شده است، افزود: نیروی انتظامی از این ظرفیت برای التزام بخشی به هیات‌های مذهبی استفاده می‌کند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری عزاداری بدون هر گونه خرافه در دستور کار قرار داده‌ایم، اضافه کرد: در این راستا جلساتی را با هیات امنای هیات‌های مذهبی، روحانیون و مداحان برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم را در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی در این ایام در چارچوب قوانین و مقررات انجام دادیم.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای پارک موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌های سطح شهر و به ویژه در محدوده مرکزی شهر با شهرداری اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: همچنین درخواست شده، به منظور جلوگیری از هر گونه تخلف و سرقت در حوزه پارک موتورسیکلت‌ها در پارکینگ مامورانی را برای این امر اختصاص دهند.

سال گذشته در اصفهان قمه زنی نداشتیم

سرهنگ کریمی در ارتباط با برنامه‌ریزی در خصوص برخورد با سنت غلط قمه‌زنی در سطح استان اصفهان نیز بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که در سال گذشته در سطح شهر اصفهان این سنت غلط اجرایی نشد و تنها در برخی از نقاط استان قمه زنی انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز هماهنگی‌های لازم برای مقابله با اجرای این سنت خرافه و غلط در سطح استان اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: ما این عمل خرافی را محکوم می‌کنیم و اطلاع رسانی کافی را نیز به همه مردم استان در این زمینه انجام دادیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه عزاداری‌ها باید منطبق با آداب و رسوم اسلامی باشد، تصریح کرد: این عزاداری‌ها باید باعث عظمت و افتخار تشیع شود و جوانان و مردم استان اصفهان به این امر توجه ویژه خواهند داشت.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در کنار برنامه‌ریزی و اقدامات فرهنگی عملیات ویژه در خصوص مقابله با برخی از اعمال خرافه از جمله قمه زنی را در دستور کار دارد.

کریمی اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که در سال جاری و چند روز گذشته از آغاز ماه محرم در خصوص مراسم‌ مذهبی تخلفی گزارش نشد.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.