سرویس: دینی 09:30 - شنبه 17 مهر 1395

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان در جمع نمازگزاران اصفهانی:

امربه‌معروف را جزء شرح وظایف ذاتی خود قرار دهید/ حوزه های علمیه در قبال منکرات رایج در جامعه سکوت نکنند

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان خطاب به مسئولان دولتی و نهادهای حکومتی گفت: امربه‌معروف را جزء شرح وظایف ذاتی خود قرار دهید.

به گزارش اصفهان شرق،  دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان در جمع نمازگزاران اصفهانی در میعادگاه نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: امام حسین (ع) یکی از اهداف حرکت خود را احیای امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان فرمودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عبداللهی نژاد بابیان اینکه در حمایت از احیای امربه‌معروف «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و سپس به تصویب شورای نگهبان رسید،‌ گفت: این قانون در 24 ماده تهیه‌شده بود و بعد از ابلاغ آن به رئیس‌جمهور توسط رئیس مجلس ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر در استان‌ها تشکیل و به فعالیت مشغول شدند.

وی، 18 اداره و سازمان را از اعضای ثابت ستادهای امربه‌معروف عنوان کرد و توضیح داد: امام‌جمعه‌ها به‌عنوان ریاست این ستاد در رأس آن پیگیر اجرای برنامه‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هستند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان تخلف، زیر پا گذاشتن و معطل کردن قانون را بر اساس فتوای همه مراجع خلاف شرع بیان کرد و ادامه داد: ازجمله آثار ترک امربه‌معروف در جامعه نزول عذاب الهی است و در صورت که جامعه‌ای نسبت به انجام معاصی در درون خود بی‌تفاوت باشد باید منتظر عقوبات الهی باشد.

* حوزه های علمیه در قبال منکرات رایج در جامعه سکوت نکنند

حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد مورد لعن خداوند قرار گرفتن، حاکم شدن افراد بد بر جامعه، عدم استجابت دعا و فساد در خانواده‌ها را از دیگر تأثیرات ترک امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان و درخواست کرد: علما، روحانیت و درمجموع حوزه‌های علمیه در قبال منکرات رایج در جامعه سکوت نکنند و متذکر آن‌ها شوند.

وی خطاب به مسئولان دولتی و نهادهای حکومتی گفت: با توجه به آیه 41 سوره مبارکه حج «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَآتَوُا الزَّکاهَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَهُ الأُمورِ» امربه‌معروف را جزء شرح وظایف ذاتی خود قرار دهید.

* بر حُسن اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر جدی‌تر باشید

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: بر حُسن اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر جدی‌تر باشند.

حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد از شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان خواست: همان‌طوری که به برنامه‌های شهری و دوچرخه‌سواری اهمیت می‌دهند نسبت به امربه‌معروف هم دغدغه داشته باشند.

وی از دستگاه قضا و نیروی انتظامی برخورد قاطع با انجام دهندگان منکرات را تقاضا کرد و از مردم درخواست کرد: همگی برای احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.