سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 08:00 - شنبه 17 مهر 1395

امام جمعه اصفهان:

فلسفه قیام امام حسین (ع) برای مردم تبیین شود/ نیروی انتظامی در تأمین امنیت اخلاقی تنهاست

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی رکن تامین امنیت کشور است، گفت: نیروی انتظامی در مسیر تأمین امنیت اخلاقی تنهاست و باید آنها را در راستای تامین اخلاق دینی کشور حمایت کنیم.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه  اصفهان با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: در مراسم عزاداری محرم نباید فقط به سینه زنی و زنجیرزنی اکتفا کرد، البته عزاداری حسینی بسیار پسندیده بوده و عبادت به شمار می‌رود اما این ماه فرصتی است تا در کنار این عبادت، شعور حسینی نیز پیدا کرده و فلسفه قیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع) را برای مردم تبیین کنیم.

وی افزود: برخی افراد از معنویات عاشورا بسیار دور هستند و متاسفانه پیرامون این واقعه عبرت آموز تعابیری ناصحیح  به کار می‌برند، در حالی که لحظه لحظه حرکت امام حسین (ع) در جهت اصلاح امت پیامبر اکرم (ص) بوده و لازم است در مراسم‌های عزاداری از سخنرانانی که به بحث پیرامون قیام عاشورا و فلسفه این واقعه می‌پردازند، بهره ببریم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: در عزاداری‌ها باید به نکات مهم دیگری نیز توجه کرد که یکی از آنها کسب عطوفت و مهربانی از خاندان ائمه اطهار است، مصداق این موضوع آزار نرساندن به مردم در برگزاری مراسم‌های عزاداری است و ان‌شالله عزاداران حسینی در این ایام این نکات را در راستای عزاداری صحیح به کار گیرند.

وی با اشاره به عشق به امام حسین (ع) در روایات گفت: خدا را شاکریم که خداوند محبت اهل بیت و امام حسین (ع) را در وجود ما قرار داده است، از این نوری که خداوند در قلب ما تابیده باید استفاده کرده  تا راه صحیح زندگی را پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت سردار حسین همدانی بیان کرد: شهید همدانی و سایر شهدای مدافع حرم جان خود را در دفاع از اسلام فدا کردند و از خدا می‌خواهیم شر جرثومه‌های فساد و دشمنان اسلام را از جهان اسلام کوتاه کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نیروهای انتظامی گفت: نیروی انتظامی رکن تامین امنیت کشور است و عزم و ایمان آنها در راستای تامین امنیت ایران اسلامی در همه ابعاد از جمله مبارزه با اشرار و قاچاق و غیره باید ارتقا یابد، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علاوه براین موارد تامین امنیت اخلاقی را نیز برعهده دارد و باید با افرادی که به دنبال ضربه زدن به امنیت اخلاقی کشور هستند برخورد شود، نیروی انتظامی در این مسیر تنهاست و باید همه دست به دست هم داده و نیروی انتطامی را در راستای تامین اخلاق دینی کشور حمایت کنیم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد همچنین در خطبه‌های نخست نماز جمعه  اصفهان با اشاره به توحید در صفات خداوند بیان کرد:  صفات خداوند غیر از خدا نیست و عین ذات اوست،  این اوصاف از جهات مختلف بیان می‌شود مانند عالم،  بصیر، قادر، قیوم و غیره که همه این اوصاف واحد، جزء ذات خداوند متعال بوده و در این اوصاف تعدد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کمال توحید خداوند به این معناست که او را با هیچکس مقایسه نکنیم، گفت: به عنوان مثال نباید تصور کنیم که علم خداوند غیر از اوست یا اینکه زمانی این صفات را نداشته و بعد به دست آورده است، بنابراین بیان توصیف خداوند باید به صورت صحیح انجام شود، در واقع انسان باید حقیقت خداوند را دانسته و بداند که پروردگار بر ذرات عالم مسلط است و لحظه‌ای از انسان غافل نیست و در این صورت صفات او به درستی درک می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.