سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 15:00 - جمعه 16 مهر 1395

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها:

مسئولان به مشکلات جدی اصفهان توجه کنند

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان های کشور گفت: این استان مشکلات جدی از جمله کم آبی، آلودگی هوا، کمبود تجهیزات پزشکی و کشاورزی دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

به گزارش اصفهان شرق، حسین میرزائیان در نطق قبل از دستور سی و دومین اجلاس شورای عالی استان ها افزود: مشکلات کم آبی اصفهان و سوء مدیریت مسئولان آب کشور در آینده نزدیک بسیار خطرآفرین خواهد بود؛ بنابراین وزارت نیرو با همکاری شورای عالی آب کشور، معضل کم آبی را اساسی مدیریت کند.
وی در ادامه گفت: معضل کم آبی در زمان حاضر ، گریبانگیر مردم این استان شده است ؛ بنابراین باید مدیریت شود.
وی خاطرنشان کرد: زاینده رود به دلیل کمبود آب، چند سالی است که به مرده رود تبدیل شده و کمبود آب مشکلاتی را برای کشاورزان و شهرک های اقماری شهر اصفهان ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: استان اصفهان اگر چه به عنوان پایتخت فرهنگی و تمدن ایران اسلامی نامگذاری شده اما این استان پهناور که بیش از 23 هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است با مشکلاتی مواجه است که دولتمردان باید نسبت به رفع آن چاره اندیشی کنند.
میرزاییان افزود: آلودگی هوا، وجود پالایشگاه، صنایع فولاد، ذوب آهن، کارخانجات سیمان و قطب های صنعتی در نزدیکی شهر اصفهان و شهرستان های اقماری ، مردم این استان را تهدید می کند.
وی اضافه کرد: شهرستان نطنز به عنوان پایتخت هسته ای ایران قریب به یک سال است دچار بحران آب است و حتی بعضی از شهرها روزانه پنج ساعت قطعی آب دارند که لازم است مسئولان وزارت نیرو چاره اندیشی کنند.
وی خطاب به وزیر کشاورزی گفت: شهر بادره یک قطب کشاورزی قوی کشور است که با دارا بودن یک هزار و 500 هکتار انار یکی از پنج رقم انار ثبت شده کشور است و سالانه بیش از 50 هزار تن انار به سراسر کشور و حتی به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می کند.
نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان های کشور تصریح کرد: این در حالی است که انار این شهر به خاطر نبود امکانات سردخانه و صنایع تبدیلی و عدم حمایت دولت با قیمت کیلویی 850 تومان از کشاورزان توسط دلالان خریداری می شود که این موضوع، مصیبت بزرگی برای کشاورزان منطقه است.
میرزاییان خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اظهار کرد: در شهر بادره تنها یک بیمارستان وجود دارد که توسط خیرین منطقه ساخته شده اما متاسفانه هیچگونه مساعدتی برای تجهیزات این بیمارستان صورت نگرفته است و مردم این دیار به شهر اصفهان و کاشان عزیمت می کنند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که این شهر سالانه بیش از چهار میلیون زائر و گردشگر جهت زیارت امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد دارد.
وی خطاب به وزیر مسکن، راه و شهرسازی گفت: از وزیر مسکن به شدت گلایه داریم که با پول بیت المال حدود هشت ماه است 20 کیلومتر جاده بادره کاشان تکمیل شده است ولی متاسفانه این جاده را افتتاح نمی کند.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.