سرویس: فرهنگی 13:00 - جمعه 16 مهر 1395

به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش

دوچرخه‌سواران اصفهانی با شعار “هوای اصفهان را داریم”به پابوس ضامن آهو رفتند

کاروان زیارتی دوچرخه‌سواران اصفهانی در دوازدهمین حضور خود همزمان با دهه اول سوگواری سید و سالار شهیدان راهی مرقد عشق شد.

به گزارش اصفهان شرق، وبنابر اعلام پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، دوچرخه سواران این کاروان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش و در راستای حمایت از محیط زیست  با شعار «هوای اصفهان را داریم»، از اصفهان تا مشهد و بالعکس رکاب خواهند زد تا پیام فرهنگی خود را به نقاط مختلف میهن عزیز اسلامی برسانند.

با آغاز به کار پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، طی ماه‌های گذشته فعالیت‌های مختلفی در حوزه توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و همچنین فرهنگ ترافیک در شهر اصفهان اجرایی شده است. این پویش مردمی هفته گذشته و به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس، با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین هیئت جانبازان و معلولان استان اصفهان، اقدام به برگزاری رالی خانوادگی دفاع مقدس کرد.
حال، همزمان با ایام محرم و در آستانه عاشورای حسینی، پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با همکاری هیئت دوچرخه‌سواری استان، 11 دوچرخه‌سوار مطرح استان را راهی مشهد مقدس می‌کند.
امسال کاروانی متفاوت و اهدافی جذاب داریم
کیوان لیمویی، رئیس هیئت دوچرخه سواری استان اصفهان درباره این برنامه گفت: اعزام دوچرخه سواران اصفهانی به مشهد مقدس در دوازدهمین تجربه این برنامه، تفاوت های ویژه ای با سال های گذشته دارد که نخستین آن همزمانی این سفر با دهه اول ماه محرم است که فضایی معنوی تر به این مراسم بخشید.
وی افزود: امسال تعداد دوچرخه سواران این کاروان از چهار پنج نفر به 11 رکاب زن آن هم از اقشار مختلف جامعه رسیده که کیفیت و جذابیت این برنامه را دوچندان کرده است چرا که به جز رئیس هیئت دوچرخه سواری و مسئولان کمیته های این هیئت، نمایندگان شهرداری، نیروی انتظامی، کارگران، صنعتگران، اساتید و البته قهرمانان و پیشکسوتان این رشته هم حضور دارند.
رئیس هیئت دوچرخه سواری اصفهان گفت: یکی از دیگر از تفاوت های برنامه امسال، شعاری است که انتخاب کردیم. چون امسال ما در ادامه برنامه خودجوشی که پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان آغاز کرده با شعار ” هوای اصفهان را داریم” و با هدف فرهنگ سازی برای تلاش در راستای کاهش آلودگی هوا به این سفر اعزام شدیم.
وی بیان کرد: در این سفر ما به عنوان حامیان شهرداری اصفهان این پیام را به شهرداری های مرکزی تمام شهرهای مسیرمان می رسانیم علاوه بر اینکه نمادی از پویش مردمی ترافیک اصفهان به عنوان یادبود به شهردار شهر مقدس مشهد تقدیم می شود.
این گروه دوچرخه‌سوار، صبح پنجشنبه و پس از دیدار با شهردار اصفهان، پیام مهدی جمالی‌نژاد، را دریافت کرده و برای تقدیم آن به شهردار مشهد، راهی این شهر شدند.
به گفته لیمویی، این کاروان روز پنجشنبه هفته آینده به مشهد می رسد و سپس در بازگشت هم به مدت 7 روز در مسیر خواهیم بود تا به اصفهان برگردیم در حالی که پیام خود را به نقاط بسیاری از کشور رسانده‌ایم.
رئیس هیئت دوچرخه سواری اصفهان گفت: امسال هم  2 پیشکسوت با سن بالای 75 سال در کاروان داریم که به جذابیت این سفر افزوده است.
اصفهانی‌ها در همه زمینه ها پیشگام و اولین هستند
اما مقدم، پیشکسوت 78 ساله حاضر در این کاروان هم هدف خود را برای حضور در این سفر ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه عنوان می کند و می گوید: دلم می خواهد گرایش مردم به دوچرخه بیشتر شود تا کمی از آلودگی ها کاسته شده  و بیمارستان ها از بیماران ریوی خالی شوند.
وی افزود: دوچرخه سواری ورزشی مفرح است که سلامت انسان ها را تضمین می کند. بنده 78 سال دارم و از حدود 13 سالگی دوچرخه سواری می کردم و اکنون هم پا به پای جوانان رکاب می زنم.
این پیشکسوت دوچرخه سواری با اشاره به یکی از عکس های نوستالژیک خود با دوچرخه در زمان کودکی بیان کرد: زمانی که من دوچرخه کورسی داشتم از این نوع دوچرخه در اصفهان انگشت شمار بود و پس از آن هم این ورزش را با عشق تا به امروز ادامه دادم که اکنون 25 مدال در مسابقات قهرمانی پیشکسوتان دارم.
وی بیان کرد: من حدود 15 سال پیش برای اولین بار این رکابزنی از اصفهان تا مشهد را کلید زدم و تاکنون در تمامی 12 دوره حضور این کاروان شرکت داشته ام و خوشحالم که امسال تعداد نفرات افزایش یافته  با حال و هوای محرم به این سفر به پابوسی آقا امام رضا(ع) می رویم.
مقدم راز سلامتی خود را زندگی سالم دانست و تصریح کرد: از ابتدا سراغ دود و زندگی ناسالم نرفتم و همیشه ورزش را جزئی از کارهای روزمره و واجب خود می دانستم و تاکنون حدود 500 هزار کیلومتر رکاب زده ام و هنوز هم دوچرخه سواری را دوست دارم و هیچ مشکلی ندارم.
این پیشکسوت دوچرخه سواری با ابراز خوشنودی از این حرکت ارزشمند کاروان اصفهانی گفت: خیلی خوشحالم که اصفهانی ها در این راه اولین گام را برداشتند و این ورزش را توسعه دادند و اکنون هم با شعار ” هوای اصفهان را داریم” در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری گام اول را برداشته اند.
وی بیان کرد: اصفهانی ها خیلی خوش شانس هستند که این شهردار جوان و متعهد را دارند که حامی این طرح بوده و با دوچرخه سواری خود این فرهنگ را تا حد زیادی مورد توجه قرار داده؛ البته قرار است مسیرهای دوچرخه سواری هم در شهر ایجاد شود که مطمئن هستم با گسترش این اقدام فرهنگی نام اصفهان در این راه زبانزد دنیا شود.
مقدم گفت: شعار همیشگی من این است که ” جاده می ماند و ما می گذریم” به این معنی که همه چیز می ماند اما ما گذرا هستیم و باید از زندگی خود به نحو احسن استفاده کنیم.
این کاروان ظهر پنجشنبه، سفر خود را از گلستان شهدا به سمت ساختمان شورای اسلامی شهر آغاز کرد و سپس با حمایت دوچرخه سواران اصفهانی برای رساندن پیام خود در راستای گسترش هرچه بیشتر مسیرهای دوچرخه سواری شهری به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان رفته و سپس برای ادامه سفر از اصفهان خارج شدند تا  این ماموریت فرهنگی را آغاز کرده باشند.
پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان تلاش می‌کند که با حمایت از گروه‌های مردمی حامی محیط زیست و همچنین حامیان فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک، گامی اساسی در این راستا بردارد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.