اصفهان شرق

امر به معروف از مهمترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان است

کدخبر: 114495
1395/07/16 در ساعت 11:45

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی  در پیامی بمناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: امربه معروف و نهی از منکر از مهم ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن ضرورت دین شناخته شده و ضامن بقای اسلام است.
وی اظهار کرد: دلیل بر این مطلب، گذشته از اجماع علما و عنایت عقل سلیم همگان بر آن، آیات و اخباری است که در این زمینه وارد شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: انسان در دستگاه خلقت الهی به گونه ای آفریده شده که اجتماعی بودن از برجسته ترین ویژگی های اوست به گونه ای که نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد.
حجت الاسلام ارزانی افزود: در قیام حضرت سید الشهدا(ع) نیز با آن که به حسب ظاهر عواملی شامل امتناع امام حسین(ع) از بیعت با یزید و یا پاسخ به دعوت کوفیان، در تحقّق این قیام خونین بی تاثیر نبود، ولی در عین حال در کلام آن امام، بطور مکرر از اصلاح امت و دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از انگیزه های اساسی این نهضت بزرگ یاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: به راستی که امام حسین(ع) را باید قهرمان این میدان دانست زیرا آن حضرت علاوه بر امر به معروف قلبی و زبانی، عمل به آن را نیز به اوج خود رساند و بالاترین مرحله عملی آن را انجام داد و با شجاعتی وصف ناپذیر به همگان اعلام کرد ای مردم! هر کس از شما در برابر تیزی شمشیر و زخم نیزه ها شکیبا ست، با ما بماند و الا از ما جدا شود.
وی تاکید کرد: اکنون که در ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم شایسته است با تاسی از گفتار و رفتار حضرت سید الشهدا(ع) و اصحاب و یاران باوفای ایشان در احیای این سنت نیکو و پسندیده الهی در جامعه بکوشیم.
هر ساله هفته اول محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بمنظور یادآوری اصلی ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

انتهای پیام /ایرنا