سرویس: اجتماعی 10:40 - جمعه 16 مهر 1395

آماده‌باش پليس اصفهان براي تأمین امنيت مراسم‌های عزاداري اباعبدالله‌الحسين (ع)

سردار آقاخانی: تاکنون هیچ حادثه خاصی در مراسم‌های عزاداری استان نداشته‌ایم

فرمانده انتظامی استان اصفهان از آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروهای این فرماندهی برای تأمین امنیت مراسم‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی یک نیروی دینی، ولایی و در خدمت هیئت‌های مذهبی است و قبل از ورود به ماه محرم نیز جلسات و نشست‌های خوبی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) در دهه اول ماه محرم با هیئت‌های مذهبی برگزار کردیم و تاکنون هیچ حادثه خاصی در استان نداشتیم.

سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: به حمد اله امسال مراسم‌های عزاداری مردم ولایتمدار اصفهان در سوگ فرزند پیامبر (ص) باعظمت و یک انضباط و آرامش بیشتری نسبت به سال‌های قبل در حال برگزاری است.

وی مأموریت نیروی انتظامی در ایام دهه اول ماه محرم را در دو بخش انتظام بخشی و امور ترافیکی عنوان کرد و اظهار داشت: نیروهای انتظامی استان در طول هفته ناجا در حال آماده‌باش 100 درصدی در خدمت هیئت‌های عزاداری و عموم مردم عزیز استان هستند و امیدواریم مراسم‌های امسال باشکوه هرچه بهتر برگزار شود.

فرمانده انتظامی استان در خصوص همکاری هیئت‌های مذهبی با پلیس گفت: امسال یک کار خوبی از سوی هیئت‌ها صورت گرفت و هر هیئتی 15 نفر را به‌عنوان پلیس یار محرم به نیروی انتظامی معرفی کردند که این افراد با همکاری مأموران ما وظیفه نظم و امنیت و روان‌سازی ترافیک در زمان عبور دسته‌ها عزاداری در سطح شهر را بر عهده‌دارند.

سردار آقاخانی به شهروندان و عزاداران حسینی توصیه کرد: در هنگامی‌که دسته‌های عزاداری در خیابان‌های سطح شهر عبور می‌کنند با مأموران پلیس همکاری لازم را به عمل‌آورند و هرگونه موارد مشکوک، انتقاد و پیشنهاد را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اعلام نمایند.

* ساعت خاصی برای پایان مراسم‌های عزاداری در نظر گرفته نشده است

فرمانده انتظامی استان در خصوص تعیین ساعت خاصی برای پایان مراسم‌های عزاداری در طول شب گفت: ساعت خاصی برای این‌گونه مراسم‌ها تعیین نشده اما به همه هیئت‌های مذهبی در جلساتی که داشتیم توصیه کردیم که مراسم‌های خود را طوری تنظیم کنند که در ساعات پایانی و نیمه‌های شب باعث اذیت و آزار مردم، افراد کهن‌سال و بیماران نشود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.