سرویس: ورزشی 11:45 - پنجشنبه 15 مهر 1395

تیم فوتبال ذوب آهن در نیم فصل دوم تقویت می شود

مدیر باشگاه ذوب آهن: با چالشی 26 میلیارد تومانی روبه رو هستیم

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان کاهش 13 میلیارد تومانی بودجه امسال و بدهی 13 میلیارد تومانی قبلی را به عنوان چالشی برای این باشگاه دانست و گفت: با این حال ذوب آهن همچون گذشته برای موفقیت تلاش خواهد کرد

به گزارش اصفهان شرق، سعید آذری  در نشست خبری افزود: امیدواریم که 13 میلیارد تومانی که از بودجه امسال باشگاه کاهش یافت، در مجمع فوق العاده شرکت ذوب آهن که ماه آینده برگزار خواهد شد، جبران شود.
وی افزود: این طور بیان شده بود که این بودجه به اشتباه کاهش یافته است بنابراین امیدواریم در مجمع فوق العاده شرکت این اشتباه جبران شود.
وی بودجه کنونی باشگاه ذوب آهن را 13 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: عدم جبران این بودجه به ضرر باشگاه تمام می شود .
آذری با اشاره به هزینه های برخی از باشگاه ها تصریح کرد: یکی از تیم های پایتخت امسال 42 میلیارد تومان هزینه کرده است در حالیکه برای یک تیم دیگر حدود 23 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: سوال من این است که اگر این تیم ها این میزان هزینه کرده اند چه خدماتی به فوتبال ارائه و چه سودی داشته اند.
وی افزود: اما تیم های اصفهانی که از منابع واحدهای بزرگ صنعتی بهره می برند، خدماتی همچون ورزشگاه فولادشهر و نقش جهان و پرورش بازیکنان جوان و معرفی آنها به تیم های ملی پایه را در کارنامه دارند.
وی اضافه کرد: باشگاه ذوب آهن اصفهان همواره بازوی توانمند ورزش کشور و استان بوده است و می تواند به عنوان الگوی سرآمد ورزش برای همه باشگاه های ایران باشد.
او دلیل موفقیت این مجموعه را برخورداری از یک برنامه خوب و استراتژیک دانست و گفت: نیروی انسانی متخصص، امکانات مناسب و زیرساخت های مطلوب توانسته باعث رشد و پیشرفت ذوب آهن طی سالیان تمادی شود.
آذری خاطرنشان کرد: باشگاه ذوب آهن همیشه پیشاهنگ سازندگی، پیشرفت و حامی تیم های بانوان و آقایان بوده است
وی با اشاره به سابقه فعالیت باشگاه ذوب آهن اصفهان افزود: این باشگاه از سال 1347 همزمان با افتتاح کارخانه ذوب آهن اصفهان به عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی فعالیت خود را آغاز کرد و در طی این مدت توانسته است سازنده باشد و می تواند الگویی برای دیگر باشگاه ها باشد.
مدیر باشگاه ذوب آهن اصفهان در عین حال تصریح کرد: البته در سه سال اخیر افراد بسیاری برای بازسازی برند رو به اضمحلال این باشگاه تلاش کردند.
او اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از ورزشکاران و مربیان در سراسر کشور آرزو می کنند که در تیم های مختلف ذوب آهن حضور داشته باشند.
به گفته وی در برخی رشته ها از جمله فوتبال، بسیاری از مربیان کشور با ایجاد ارتباطاتی قصد داشته اند که سکان هدایت تیم فوتبال ذوب آهن را برعهده بگیرند.
آذری با بیان اینکه رسانه ها کمک کردند که ذوب آهن همان ذوب آهن همیشگی باشد، تصریح کرد: جامعه رسانه ای اصفهان جزو سالم ترین، پیشروترین و فنی ترین در کشور است و رسانه ها توانسته اند در عرصه های تخصصی یکی از بازوان توانمند ورزش استان باشند.
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه افرادی تلاش کردند که از افتخارات ذوب آهن بهره برداری کنند، گفت: این اشخاص با وجود همه نوع بهره برداری، حمایتی نکردند و هیچ قدردانی حتی ظاهری از ذوب آهن اصفهان انجام ندادند.
وی ادامه داد: همین کافیست که مردم و رسانه ها موفقیت ها را ببینند و قدردان آن باشند.
آذری در ادامه خواستار حمایت مسئولان استان و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از باشگاه ذوب آهن اصفهان شد.
به گفته وی باشگاه ذوب آهن در بسیاری از شاخصها در کشور، اولین و یا جزو اولین ها بوده است.
وی دریافت حق رشد که امتیازی برای تیم های سازنده محسوب می شود را از جمله افتخارات این باشگاه اعلام کرد و افزود: ذوب آهن اصفهان نخستین باشگاهی بود که حق رشد را دریافت کرد.
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: توسعه رشته های ورزشی در این باشگاه مستلزم بودجه است، البته امسال رشته های تیمی، شطرنج و دومیدانی به فعالیت های باشگاه اضافه شده است.
مدیر باشگاه ذوب آهن اصفهان همچنین کسب 2 مدای طلای تیم وزنه برداری ایران در بازیهای المپیک 2016 ریو توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی را مرهون فعالیتهای این باشگاه دانست.
وی با ارائه توضیحاتی پیرامون سرمربیگری تیم فوتبال ذوب آهن گفت: سال 87، بیژن ذوالفقارنسب در نیم فصل دوم، نتایجی رویایی کسب کرد اما در ادامه من تصمیمی گرفتم که کمتر مدیری اتخاذ می کند و آن انتخاب منصور ابراهیم زاده برای سکانداری این تیم بود.
آذری افزود: این سرمربی را براساس نظرات کارشناسی انتخاب کردم و وی نیز با نتایجی که کسب کرد، نشان داد انتخاب شایسته و مناسبی بوده است.
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: اصلیت من اصفهانی نیست اما متولد اصفهان بوده و نسبت به این شهر ‘کاسه داغ تر از آش’ هستم و معتقدم یک مربی توانمند اصفهانی می تواند هدایت این تیم را بر عهده بگیرد و نسبت به بسیاری از مربیان غیر بومی نتایجی مناسب و خوب کسب کند.
وی با بیان اینکه علاقه مندیم مربیانی مانند ابراهیم زاده هدایت ذوب آهن را بر عهده بگیرند، اضافه کرد: انتخاب یک مربی، موضوعی چند وجهی است، همچنان که اگر ابتدای فصل با گل محمدی به توافق نرسیده بودیم، مورد انتقاد واقع می شدیم.
آذری خاطرنشان کرد: گل محمدی پس از بازی با تراکتورسازی، صحبتی با معاون فنی باشگاه داشت و خواستار فسخ قراردادش شده بود اما من با توجه به حاشیه های این مسابقه خواستم تا این مربی از این فضا دور شده و سپس تصمیم گیری کند.
آذری با اشاره به نخستین فصلی که گل محمدی بر روی نیمکت ذوب آهن نشست، تصریح کرد: پس از نتایج ضعیفی که کسب کرده بود، من متحمل فشارهای زیادی بودم تا او را اخراج کنم اما مقاومت کردم زیرا می خواستم یک کار سازنده انجام دهم و دنبال بهانه جویی نبودم.

*** گلمحمدی خودش خواست از ذوب آهن جدا شود
وی اضافه کرد: به هرحال با گلمحمدی اختلاف سلیقه هایی داشتم، اما اختلاف سلیقه ما عمیق نبود و جدایی او از تیم بنا به درخواست خودش انجام گرفت.
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه گلمحمدی پس از بازی با استقلال در فصل 95 -96 یک بار دیگر درخواست جدایی از تیم داد، گفت: او بنا به درخواست خودش از تیم جدا شد و سید مجتبی حسینی با توجه به تعهدی که به تیم داشت، هدایت تیم را پذیرفت.
وی خاطر نشان کرد: اعتقاد به یک مربی سبب می شود که از او حمایت کنم، حسینی توانمندی های زیادی دارد و از تخصص برخوردار است و این موضوع را در مسابقه با فولاد و جام حذفی نشان داد.
آذری با اشاره به اینکه بسیاری از گزینه هایی که برای هدایت ذوب آهن اصفهان مطرح می شوند، شرایط فنی مورد نیاز را ندارند، خاطرنشان کرد: با این وجود سرمربی فعلی تیم ذوب آهن، مدرک مربیگری درجه A آسیا را دارد و برای همراهی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی ندارد.
وی افزود: البته باید بگویم که من در هیأت مدیره باشگاه ذوب آهن تنها یک رأی دارم و تلاش می کنم دیگران را متقاعد کنم.

*** نفرات جدید به فوتبال ذوب آهن اضافه می شوند
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان اظهارکرد: به طور حتم در نیم فصل دوم نفرات جدیدی به تیم افزوده خواهند شد که سبب تقویت ذوب آهن خواهد شد تا در نهایت بتواند با آمادگی هر چه تمامتر در رقابتهای آسیایی خود شرکت کند.
آذری با بیان اینکه باید قبول کنیم که هیچ تیمی از ایران، نمی تواند قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود، گفت: تنها در صورتی تیمی می تواند در این رقابتها اول شود که حمایتهای همه جانبه ای از آن صورت پذیرد.
وی در مورد سخنان گذشته خود در رابطه با ورزشگاه نقش جهان که پیش بینی کرده بود آذر سال 95 به بهره برداری می رسد گفت: اگر کسی از مبانی سازه های ورزشی بطور تخصصی اطلاع داشته باشد دقیقا می فهمد که انجام یک پروژه ورزشی چه زمانی به طول می انجامد تا مورد بهره برداری قرار گیرد.
آذری با اشاره به بازدید سال گذشته از این ورزشگاه اظهارکرد: اعتقاد داشتم که تا آذر امسال بهره برداری می شود، البته در آن زمان برخی اظهاراتی داشتند و هجمه وارد کردند که بیان مجدد آن صحیح نیست، اما باید اذعان کرد این خود این افراد، علم سازه های ورزشی ندارند.
وی ادامه داد: حدود 20 سال از آغاز عملیات احداث نقش جهان می گذرد، طی این مدت خیلی از عوامل زیربنایی ورزشگاه رو به فرسایش رفته و حتی عمر مفیدش را از دست داده است و بدون شک در آینده نیاز به بازسازی دارد.
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: اگر فولاد مبارکه سپاهان برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان وارد نمی شد و تاکنون 35 میلیارد تومان هزینه نمی کرد، تکمیل آن تا 3 سال دیگر هم ادامه می یافت.
طرح ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک(دهکده المپیک) معروف بود، در سال 1367 تعریف شد و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ‘ورزشگاه بزرگ’به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 1368 توسط مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.
فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال 1372 شروع شد و با خاکبرداری در سال 1374 ادامه پیدا کرد و در 29 مرداد 1375 عملیات ساخت آن بطور رسمی آغاز شد.
فاز نخست این ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می گرفت که تیم سپاهان در سال های 1381 تا 1386 بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد.
در سال 1386 این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد و در هشتم آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه را برای تکمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد.

*** ائتلاف تبلیغاتی پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی به ضرر لیگ است
وی در مورد اختلاف باشگاه ذوب آهن در مورد سامانه پیامکی ‘ 3090’ همراه اول به عنوان اسپانسر تیم های تراکتور، پرسپولیس و استقلال گفت: هدف این تیم ها این بوده که امتیازی که متعلق به سازمان لیگ است را برای خود تصاحب کنند.
آذری ادامه داد: زمانی که از اولین بازی سامانه پیامکی ‘ 3090’ همراه اول را تبلیغ می کردند باعث شد تا 13 باشگاه دیگر لیگ برتر با چالش مواجه شوند، ما فدراسیون را تحت فشار قرار دادیم تا تبلیغات دور زمین آن را جمع کند و این امر محقق شد.
آذری گفت: ائتلاف تبلیغاتی تیم های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی به ضرر دیگر تیم هاست و سازمان لیگ به عنوان متولی موظف است که از حق دیگر باشگاه ها نیز حمایت کند.
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان افزود: ما به سازمان لیگ اخطار دادیم که اگر این رویه ادامه داشته باشد 13 باشگاه دیگر از ادامه لیگ انصراف می دهند تا ببینیم این سه تیم چگونه می توانند تا پایان فصل با هم بازی کنند و لیگ را به پایان برسانند.
وی افزود: اگرچه تعداد هواداران باشگاه ذوب آهن قابل مقایسه با پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان نیست اما این باشگاه پازل مهم و تاثیرگذار فوتبال ایران به شمار می آید.

*** چمن ورزشگاه فولاد شهر سال آینده تعویض می شود
وی در پاسخ  این پرسش که آیا باشگاه ذوب آهن قصد دارد پس از تکمیل ورزشگاه نقش جهان و انتقال رقابت های سپاهان به آن مچموعه ورزشگاه فولادشهر را توسعه دهد؟ گفت: برای بازسازی و بهبود این ورزشگاه برنامه داریم اما توسعه گسترده این ورزشگاه با بودجه های کنونی امکانپذیر نیست.
آذری ادامه داد: تعویض چمن این ورزشگاه در دستور کار باشگاه و جزو اولویت هاست و این موضوع تا تیر سال آینده محقق خواهد شد.
آذری در پاسخ به این سوال که در رسانه ها برخی موارد در مورد جدایی شما صحبت می کنند و چرا مدیران ارشد کارخانه ذوب آهن همانند شما که از سرمربی تیم حمایت می کنید و سخن می گویید حرف نمی زنند گفت: شاید اعتقاد دارند که آذری ‘زبان دراز’ است و مظلوم نیست و می تواند از پس خودش برآید.
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در خصوص انتخابات هیأت فوتبال استان اصفهان نیز گفت: این انتخابات بصورت قانونی برگزار شد و باید به هراتیان کمک کرد تا بتواند این هیأت را اداره کند.
آذری تصریح کرد: من 35 سال سابقه حضور در ورزش دارم و به این نتیجه رسیدم که ورزشی بودن، شرط لازمی برای مدیریت ورزشی است اما شرط کافی نیست.
وی درباره دیدار تیم های قوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی که هفته آینده و در شب تاسوعای حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، تصریح کرد: به نظر من این مسابقه مهم باید در زمان مقرر برگزار شود، البته می توان شرایطی فراهم کرد تا بازیکنان و هواداران تیم ملی ایران در این مسابقه، فرهنگ عاشورایی را به نمایش بگذارند و این فرهنگ را به جهانیان نشان دهند.
آذری در رابطه با شکایتی که برند ‘جوما’ بخاطر تخلف این باشگاه از ذوب آهن داشت، گفت: زمانی که ما قراردادی را با جوما منعقد کردیم قرار شد آرم شرکت اطلس گلوبال را نیز روی پیراهن های جوما بزنیم.
وی با بیان اینکه در آن زمان انتظاراتی را که از شرکت اطلس داشتیم برآورده نشد، افزود: پس از آن بخاطر طرحی که روی لباس های جوما بود به یک شرکت داخلی سفارش پیراهن هایی را دادیم که طرح جوما را به یک تولیدکننده داخلی دادیم تا برای ما لباس تهیه کند.
مدیر باشگاه ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه این باشگاه شهامت آن را دارد که بگوید کار ما غیرحرفه ای بوده است، افزود: پس از این اتفاق، شرکت جوما به ما معترض شد و نامه ای را به باشگاه فرستاد.
وی اضافه کرد: بعد از آن نیز ما با ارسال نامه ای از این شرکت عذرخواهی کردیم و زمانی که مشکلات ما با شرکت اطلس گلوبال حل شود دوباره از لباس های شرکت جوما استفاده خواهیم کرد.

*** حمایت از تیم فوتبال بانوان ذوب آهن
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان همچنین با حمایت از تیم فوتبال بانوان این باشگاه گفت: هدف اصلی ما شرکت این تیم در لیگ با استفاده از بازیکان بومی بود، ما به دنبال تقویت و ارتقای فوتبال بانوان هستیم.
این تیم در دو مسابقه خود با دریافت 7 گل، دو باخت را پشت سر گذاشته است.

*** حمایت از پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان
محمدمهدی رمضانی، مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن اصفهان نیز در این نشست، حمایت از پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی، پویش ‘فحاشی نکنیم’ و همچنین حمایت معنوی از فیلم ‘قهرمانان کوچک’ در راستای توجه به تولید ملی را به عنوان فعالیت های زیست محیطی و فرهنگی این باشگاه بیان کرد.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی در جنوب شرقی شهر اصفهان واقع شده است و جاده آسفالته اصفهان ـ شیراز از کناره شمالی و غربی آن می گذرد.
مساحت پارک ملی کلاه قاضی 47 هزار و 262 هکتار و مساحت پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی سه هزار و 574 هکتار می باشد.
ارتفاع این منطقه بین 1650 تا 2530 متر (از سطح دریا) متفاوت است به علاوه وجود چشمه های آب گوارا در هرچه غنی تر کردن این منطقه، نقش بسزایی ایفا کرده اقلیم این منطقه گرم و خشک می باشد.
در این منطقه تاکنون 252 گونه گیاهی مانند کاسنی، درمنه، علف شور، بنه و بادام کوهی، 17 گونه پستاندار، 45 گونه پرنده و 11 گونه خزنده شناسایی شده است.
از حیات وحش این منطقه می توان به پلنگ، گرگ، کفتار، روباه، کل و بز، قوچ و میش، آهو، انواع پرندگان شکاری، انواع پرستو، چکاوک، چکچک، کبک و تیهو اشاره نمود و گونه های شاخص منطقه کل و بز می باشند.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.