سرویس: دینی 10:40 - پنجشنبه 15 مهر 1395

مدیرکل اوقاف اصفهان مطرح کرد

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۱۵ امامزاده استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال سوگواره بصیرت عاشورایی با شعار “هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت” به صورت همزمان در جوار حرم مطهر ۳۱۵ امامزاده عظیم الشان استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا صادقی در مراسم افتتاحیه قرارگاه مرکزی حضرت سیدالشهدا استان اصفهان که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: قیام عاشورا، مهم‌ترین رویداد تاریخی پس از ظهور اسلام بود. این قیام، پیامدهای مهمی در برداشت که نتایج ثمربخش آن تا قیامت، به‌عنوان حماسه‌ای بزرگ و جاوید، باقی خواهد ماند.

وی افزود: قیام عاشورا، در حقیقت، مشعل فروزانی برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای همه آزادگان دنیاست، امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به سپاهیان عمر سعد فرمودند: “اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید”. هرکسی دارای فطرت انسانی باشد به مسئله عاشورا و حماسه حسینی اعتقاد کامل دارد، مسئله عاشورا و حماسه حسینی ریشه در فطرت انسان‌ها دارد و آزادگی و زیر بار سلطه و زور نرفتن هم در فطرت انسان‌ها جای دارد، به همین دلیل است که هرکسی دارای فطرت انسانی باشد به مسئله عاشورا و حماسه حسینی اعتقاد کامل داشته و متأثر از آن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان پرچم‌های به اهتزاز درآمده یا حسین (ع) و فریادهای “هل من ناصر ینصرنی” دوباره به گوش می‌رسد و اداره اوقاف و امور خیریه مفتخر است که امسال نیز پرشورتر از سال‌های گذشته طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را با شعار «انی احامی عن ابدا دینی به معنی هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت» را به‌صورت همزمان در 315 بقعه متبرکه استان اصفهان اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: این طرح در قالب طرح در ماه محرم با اجرای برنامه‌هایی همچون لبیک یا حسین (ع)، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی)، برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) و شام غریبان، برگزاری همایش رهروان زینبی بانوان مصادف با� 12 محرم‌الحرام و مراسم عزاداری امام سجاد (ع) همراه خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: در این ویژه‌ برنامه‌ها، 48 مبلغ اعزامی از قم و 167 نفر مبلغ بومی حضور خواهند داشت که با همکاری این افراد 152 غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده در قالب خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه برپا می‌شود، همچنین 116 روحانی در بقاع متبرکه مستقر خواهند و در طول ایام محرم نیز 85 نمایشگاه فرهنگی و مذهبی با ارائه محصولات متنوع فرهنگی در جوار امامزادگان برپا هست.

وی ادامه داد: همزمان با روز تاسوعا و عاشورا 234 بقعه متبرکه نماز و عصر را برپا خواهند داشت و همچنین حرم مطهر 282 امامزاده واجب التکریم نیز در روز تاسوعا و عاشورا میزبان هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری خواهند بود، مراسم شام غریبان نیز در 197 بقعه متبرکه برگزار می‌شود، همچنین در دهه دوم محرم نیز 110 محفل نورانی انس با قرآن کریم در جوار امامزادگان شریف استان برگزار می‌شود و 189 بقعه متبرکه نیز میزبان عزادار امام زین‌العابدین (ع) خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امیدوارم که این مراسم‌های عزاداری موردقبول امام زمان (عج) امام حسین (ع) و خداوند متعال واقع شود و زمینه‌ساز بصیرت و آگاهی برای ادامه راه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) باشد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.