اصفهان شرق

افزایش قیمت صیفی و سبزیجات در اصفهان به مناسبت ماه محرم

کدخبر: 114376
1395/07/14 در ساعت 16:11

به گزارش اصفهان شرق، محمد صادق ریاحی گفت: در ماه محرم شاهد افزایش قیمت برخی از اقلام صیفی جات از جمله لوبیا سبز هستیم به طوری که با تشنج قیمت این محصول مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه پیاز و سیب زمینی در این روزها با همان قیمت عرضه می‌شود، بیان داشت: قیمت سبزیجات به دلیل بالا رفتن تقاضا، افزایش می‌یابد و این در حالی است که اگر با سرماخوردگی سبزیجات نیز مواجه شویم قیمت آن دو چندان می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان در ارتباط با قیمت میوه‌های نوبرانه پاییز، اعلام کرد: میوه‌هایی مانند، نارنگی و انار و پرتقال که اکنون در سطح بازار وجود دارد نارس و گاها رنگ شده است.

میوه‌های نوبرانه پاییز در بازار رنگ آوری شده است

وی بیان داشت: هنوز میوه‌های نوبرانه پاییز به وفور در سطح بازار نیست چراکه از اواخر مهرماه یا از اواسط آبانماه به بعد این میوه رسیده و قابل مصرف می‌شود.

ریاحی بیان داشت: میوه‌های نوبرانه پاییز که هم اکنون در سطح بازار موجود است، رنگ آوری و به همین دلیل ترش و رنگ پوست نارنگی یا پرتقال تیره رنگ است.

وی با اظهار اینکه بخشی از میوه‌های پاییزی از دیگر استان‌ها وارد اصفهان می‌شود، گفت: بخشی از میوه‌های اصفهان نیز به کشورهای عربی و اروپایی صادر می‌شود و هم اکنون هیچ منعی در صادرات میوه وصیفی جات نداریم و تجارت آزاد است.

نایب رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان گفت: به عنوان مثال پیاز اکنون دست کشاورز است و تا آخر مهر و آبان ذخیره سازی می شود تا در اواخر این دو ماه توسط دلال از کشاورز خریداری و صادر شود.

انتهای پیام/مهر