سرویس: اخبار شهرستان 10:35 - چهارشنبه 14 مهر 1395

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

طرح مطالعات پیشگیری از سیل در 40 شهرک صنعتی استان تدوین شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی که صنعت را تهدید می‌کند ابتدا باید شناسایی شوند و سپس در راستای رفع آن برنامه تدوین شود و تجهیزات مناسب مقابله با حادثه فراهم شود.

به گزارش اصفهان شرق، منصور شیشه فروش در آیین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرک صنعتی کوهپایه، اظهار کرد: پس از صنعتی شدن دنیا در سال 1970، کشورهای جهان مفاهیم جدیدی را به عنوان توسعه پایدار مطرح کردند به دلیل اینکه اقدامات بی مهابا و خارج از توسعه جهان باعث شده بود، خسارت سنگینی در جهت انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو ایجاد شود.

وی افزود: سیل‌های مهیبی که در کشور اتفاق می‌افتد به دلیل این است که انسان توسعه‌های بی ضابطه را انجام داده و منابع طبیعی را از بین برده است. سازمان مدیریت بحران در حوزه حوادث کارگروه‌های متعددی دارد که یکی از این کارگروه ها در حوزه صنعت به فعالیت می پردازد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: هر حادثه‌ای که بر یک سیستم وارد می‌شود و شرایط ناپایدار برای آن سیستم ایجاد می‌کند، بحران نامیده می‌شود و هر چیزی را نمی‌توان بحران نامید. دیگر خشکسالی بحران نیست چراکه خشکسالی عجین با اقلیم این منطقه است. اما زلزله را می‌توان حادثه و بحران نامید چراکه ناگهانی است و خسارت عمده ای را ایجاد می ‌کند.

شیشه فروش با بیان اینکه باید الزامات مدیریت بحران در تمام برنامه‌ها لحاظ شود، خاطرنشان کرد: باید حادثه را بشناسیم و در جهت رفع آن برنامه ریزی کنیم؛ به عنوان نمونه آلودگی هوا یکی از مسایلی است که شهرهای بزرگ را تحت تاثیر قرار داده است. تمام اطلاعات در سطح استان اصفهان پیرامون مساله آلودگی جمع آوری شد و در نهایت به برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در شهرها منجر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرک صنعتی استان اصفهان برای انجام طرح‌های اولویت دار مدیریت بحران در شهرک‌های صنعتی پیشگام شده‌اند. در 40 شهرک صنعتی استان طرح مطالعات پیشگیری از سیل تدوین و تاکنون در 25 شهرک اجرایی شده است.

شیشه فروش گفت: مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی که صنعت را تهدید می‌کند باید شناسایی و برای رفع آن برنامه تدوین شود و تجهیزات مناسب مقابله با حادثه فراهم و آماده شود.

وی با اشاره به شرایط بیابانی منطقه کوهپایه، اظهار کرد: باید طرح‌های مقابله با کمبود آب و آثار بیابان‌زایی و مقابله با سیل در شهرک صنعتی کوهپایه اجرایی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: باید شرایط ایمنی در صنعت نیز لحاظ شود و در این راستا بحث های بهداشت حرفه ای که کارگران باید آن را اجرایی کنند و آموزش کارگران برای آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها مدنظر قرار گیرد در این راستا هماهنگی با بخشداری و فرمانداری، می‌تواند به شهرک صنعتی کوهپایه کمک کند.

انتهای پیام/ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.