اصفهان شرق

بنیاد ملی تعزیه به نام اصفهان تصویب شد

کدخبر: 114267
1395/07/13 در ساعت 16:05

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی با اشاره به فعالیت‌ گروه‌های تعزیه در ماه محرم اظهار داشت: همزمان با شروع ماه محرم گرو‎ه‌های تعزیه در سراسر استان اصفهان فعال بوده و آماده برپایی تعزیه و سوگواری برای امام حسین(ع) هستند.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و 200 گروه تعزیه در استان اصفهان افزود: استان اصفهان در زمینه اجرای تعزیه بسیار فعال بود و حدود 12 هزار نفر عضو و جمعیت قابل توجهی از اساتید کشوری را شامل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از تصویب بنیاد ملی تعزیه به نام اصفهان خبر داد و بیان کرد: با توجه به فعالیت گسترده استان اصفهان در زمینه تعزیه خوانی پیشنهاد ثبت بنیاد ملی تعزیه به نام اصفهان از سوی ما ارائه داده شد و پس از طی مراحل و کارهای اداری آن، بنیاد ملی تعزیه به نام اصفهان به تصویب رسید.

وی گفت: آموزش تعزیه خوانی برای علاقه‌مندان آن توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد که تا کنون 10 شهرستان از جمله برخوار، لنجان، مبارکه، فلاورجان، خمینی‌شهر را پوشش داده‌ایم و سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارند تا از آموزش لازم برخوردار شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اعطای مجوز موسسات و آموزشگاه‌های تعزیه با اهداف شناسایی ضعف‌های تعزیه خوانی و شناخت کامل نسبت به این عرصه در دستور کار قرار دارد که با دریافت مجوز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش‌های تخصصی در زمینه تعزیه صورت می‌گیرد.

وی گفت: در استان اصفهان از ابتدای محرم تا اواخر ماه صفر تعزیه خوانی وجود دارد و گروه‌هایی هم به سایر استان‌ها اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به ضرورت  شبهه شناسی در تعزیه افزود: شبهه شناسی امر ضروری بوده که باید شبهات در مجالس تعزیه خوانی مرتفع شود، در این راستا نسخه‌هایی اصلاح شده و آماده چاپ بوده تا در دسترسی تعزیه خوانان قرار گیرد.

وی از برگزاری سوگواره ملی تعزیه خوانی در اصفهان خبر داد و  اظهار داشت: برای نخستین بار در دهه اول ماه صفر، سوگواره ملی تعزیه خوانی با میزبانی اصفهان و در خمینی‌شهر برگزار می‌شود که گروه‌های تعزیه خوان از سراسر کشور در این سوگواره شرکت دارند.

انتهای پیام/تسنیم