سرویس: فرهنگی 16:05 - سه شنبه 13 مهر 1395

مدیرکل ارشاد اصفهان

بنیاد ملی تعزیه به نام اصفهان تصویب شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از تصویب بنیاد ملی تعزیه به نام اصفهان خبر داد و گفت: سوگواره ملی تعزیه خوانی در ماه صفر، با میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی با اشاره به فعالیت‌ گروه‌های تعزیه در ماه محرم اظهار داشت: همزمان با شروع ماه محرم گرو‎ه‌های تعزیه در سراسر استان اصفهان فعال بوده و آماده برپایی تعزیه و سوگواری برای امام حسین(ع) هستند.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و 200 گروه تعزیه در استان اصفهان افزود: استان اصفهان در زمینه اجرای تعزیه بسیار فعال بود و حدود 12 هزار نفر عضو و جمعیت قابل توجهی از اساتید کشوری را شامل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از تصویب بنیاد ملی تعزیه به نام اصفهان خبر داد و بیان کرد: با توجه به فعالیت گسترده استان اصفهان در زمینه تعزیه خوانی پیشنهاد ثبت بنیاد ملی تعزیه به نام اصفهان از سوی ما ارائه داده شد و پس از طی مراحل و کارهای اداری آن، بنیاد ملی تعزیه به نام اصفهان به تصویب رسید.

وی گفت: آموزش تعزیه خوانی برای علاقه‌مندان آن توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد که تا کنون 10 شهرستان از جمله برخوار، لنجان، مبارکه، فلاورجان، خمینی‌شهر را پوشش داده‌ایم و سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارند تا از آموزش لازم برخوردار شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اعطای مجوز موسسات و آموزشگاه‌های تعزیه با اهداف شناسایی ضعف‌های تعزیه خوانی و شناخت کامل نسبت به این عرصه در دستور کار قرار دارد که با دریافت مجوز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش‌های تخصصی در زمینه تعزیه صورت می‌گیرد.

وی گفت: در استان اصفهان از ابتدای محرم تا اواخر ماه صفر تعزیه خوانی وجود دارد و گروه‌هایی هم به سایر استان‌ها اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به ضرورت  شبهه شناسی در تعزیه افزود: شبهه شناسی امر ضروری بوده که باید شبهات در مجالس تعزیه خوانی مرتفع شود، در این راستا نسخه‌هایی اصلاح شده و آماده چاپ بوده تا در دسترسی تعزیه خوانان قرار گیرد.

وی از برگزاری سوگواره ملی تعزیه خوانی در اصفهان خبر داد و  اظهار داشت: برای نخستین بار در دهه اول ماه صفر، سوگواره ملی تعزیه خوانی با میزبانی اصفهان و در خمینی‌شهر برگزار می‌شود که گروه‌های تعزیه خوان از سراسر کشور در این سوگواره شرکت دارند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.