سرویس: اجتماعی 14:00 - سه شنبه 13 مهر 1395

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خبر داد:

بهره‌برداری از ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرک صنعتی کوهپایه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: همواره باید ماشین‌ها و تجهیزات آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی آماده باشند به طوری که رسیدن ماشین آتش نشانی در یک شهرک نباید بیش از سه دقیقه زمان ببرد.

به گزارش اصفهان شرق، محمدجواد بگی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرک صنعتی کوهپایه اظهار کرد: در استان اصفهان از بین 76 شهرک مصوبه شده، 68 شهرک عملیاتی شده وجود دارد و 12 هزار هکتار از اراضی استان با کاربری صنعتی و خدماتی برای سرمایه گذاری متقاضیان آماده سازی شده است. از بین این 68 شهرک و ناحیه صنعتی حدود 30 شهرک فعال وجود دارد یعنی واحدهای صنعتی بیش از نیمی از فاز عملیاتی را پوشش داده و به بهره برداری رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه قیمت این خودروهای آتش نشانی حدود 500-600 میلیون است، افزود: 20 شهرک صنعتی استان دارای ایستگاه آتش نشانی و خودروی آتش نشانی هستند و دو شهرک نیز ایستگاه‌های در حال احداث دارند. 25 ماشین آتش نشانی به دلیل مهم بودن مقوله ایمنی در شهرک‌ها خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی و ایمنی باید به گونه‌ای فعالیت کند و آموزش دهد که هیچ گاه ماشین‌های آتش نشانی روشن نشده و هیچ آتش سوزی و واقعه‌ای رخ ندهد.

بگی ادامه داد: باید برای همه واحدها شناسنامه وجود داشته باشد تا بدانیم نحوه نگهداری و حمل و نقل مواد اولیه و محصولات در این واحدها به چه صورتی باید انجام شود. همچنین پرسنلی که در واحدهای با سطح خطرپذیری بالا فعالیت می‌کنند قطعا نسبت به پرسنلی که در یک واحد غیر خطرپذیر مستقر هستند باید آموزش‌های ویژه ببینند و علاوه بر آموزش باید، مسئولیت انسانی و اجتماعی را نیز بپذیرند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: خوشبختانه دوره‌های آموزشی به تدریج در شهرک‌ها برگزار و سیستم آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی فعال شد.

بگی خاطرنشان کرد: امروز در شهرک صنعتی کوهپایه، ایستگاه آتش نشانی با تجهیزات و ماشین و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد. همواره باید ماشین‌ها و تجهیزات آماده باشند به طوری که ضریب زمانی رسیدن یک ماشین آتش نشانی در یک شهرک نباید بیش از سه دقیقه باشد.

وی اضافه کرد: در مباحث محیط زیست، هیئت مدیره امور خدماتی حتما باید یک نیروی مشاور را به عنوان دفتر پایش محیط زیست در همین ساختمان، مستقر کنند که این فرد پایش زیست محیطی روی واحدها انجام دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: عوارضی، تحت عنوان عوارض آلایندگی از واحدهای صنعتی دریافت و بخش زیادی از آن به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود. شهرداری‌ها این هزینه را صرف دفع پسماند و سایر وظایف مربوطه می‌کنند. باید این فرصت را به واحدها بدهیم که این هزینه را صرف رفع آلایندگی خود کنند و اداره کل محیط زیست و دستگاه‌های زیربط باید این فرصت و مشاوره را به واحدها بدهند که جریمه آلایندگی، صرف رفع آلایندگی خود واحد شود.

بگی اظهار کرد: به مدیران صنعتی توصیه می‌کنم در خصوص بحث بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی حتما با برنامه ریزی وارد عمل شوند. به عنوان نمونه در هفته گذشته در شهرک سپهرآباد یک مدیر با بهینه سازی مصرف انرژی، 600میلیون تومان در هزینه برق واحد خود صرفه جویی کرد، همچنین واحد دیگری با تعویض یک الکتری فایر، هزینه یک و نیم میلیاردی مصرف برق را به نصف کاهش داده بود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.