سرویس: اجتماعی 12:55 - سه شنبه 13 مهر 1395

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان

71 درصد پرونده هاي مشاوره ختم به خیر شد

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان گفت: خدمات مركز مشاوره و مددكاري كلانتري ها توانسته است تاثير قابل تاًملي برپيشگيري از بروز و شيوع اين آسيب ها داشته باشد .

به گزارش اصفهان شرق، حسن یاردوستی گفت : با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاري کلانتري هاي کلانشهر اصفهان، 71درصد پرونده هاي ارجاعي به دواير مشاوره به مصالحه ختم شده است.
وی اظهار کرد: با تلاش موثر كارشناسان مشاوره کلانتري هاي اصفهان ، طي شهريور ماه امسال تعداد 854 فقره پرونده به دواير مشاوره و مددكاري كلانتري هاي اين كلانشهر ارجاع شد كه تعداد 607 پرونده از پرونده هاي ارجاع شده به مصالحه ختم شد و 383 نفر به صورت حضوري از خدمات مشاوره اي کارشناسان بهره بردند.
یاردوستی با اشاره به نقش مشاوران فعال پليس در كاهش آسيب هاي اجتماعي بيان کرد: با توجه به تنوع و همه گيري آسيب ها خصوصاً در قشر جوان و نوجوان، خدمات مركز مشاوره و مددكاري كلانتري ها توانسته است تاثير قابل تاملي برپيشگيري از بروز و شيوع اين آسيب ها داشته باشد .
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به نقش مراكز مشاوره در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي افزود: يك واحد مشاوره قوي و توانمند مي تواند نقش بسيار ارزنده اي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و كاهش بار قضائي داشته باشد.
سرهنگ ياردوستي در پايان با اشاره به مصالحه 71درصدي پرونده هاي ارجاعي به واحدهاي مشاوره مستقر در كلانتري ها گفت: نزاع و درگيري و مشكلات خانوادگي بيشترين حجم پرونده ها را به خود اختصاص داده است.
رئيس پليس مركز استان در پايان اظهار داشت: مركز مشاوره و دواير مددكاري اجتماعي مستقر در كلانتري ها در جهت حفظ و تامين بهداشت رواني و ايجاد زمينه هاي رشد همه جانبه اعضاي خانواده و در راستاي نگرش جامعه محوري پليس، با بكارگيري كارشناسان مجرب و متخصص توانسته است در جهت پيشگيري و كاهش آسيب هاي اجتماعي خانواده ها و ارتقاء سطح بهداشت وسلامت رواني افراد بسيار موفق عمل كند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.